Lyngby-sejr i sommerpremieren

Lyngby fik i sommerens første træningskamp skovlen under Superliga-nedrykkerne fra FC Vestsjælland. De Kongeblå vandt med 2-0 på en scoring i hver halvleg.
Forberedelserne til den kommende sæson er i fuld gang for stort set alle danske divisionshold. Lyngby startede træningen for 8 dage siden, og tirsdag eftermiddag ventede så den første test for David Nielsens mandskab. Modstanderen var divisionskollegerne og Superliga-nedrykkerne fra FC Vestsjælland, der gæstede Lyngby Stadion.
Og her var det Lyngby, der kom klart bedst fra start. Allerede efter otte minutter kunne hjemmeholdet juble over en scoring, da Frederik Gytkjær sendte Lyngby i front. Lyngby spillede generelt en ganske fin halvleg med god boldbesiddelse – og dejligt var det også at se David Boysen tilbage på banen efter en skadespause.
I pausen byttede David Nielsen og Thomas Nørgaard alle 10 markspillere ud. Kun Andreas Larsen fik 90 minutter i buret. Lyngby fortsatte dog de fine takter. Surprise gjorde god figur inden han blev skiftet ud til fordel for Gustav Therkildsen. Og generelt var der gode præstationer over hele linjen – sommerstemning og intensitet taget i betragtning.
At sejren blev sikret med 12 minutter igen var derfor fuldt fortjent. Målet blev signeret af den uofficielle debutant Danilo Arrieta, og hans scoring blev den sidste – Lyngby vinder med 2-0 over FC Vestsjælland i sommerens første træningskamp. De Kongeblå er i aktion igen på lørdag klokken 13, hvor Esbjerg gæster Lyngby Stadion.
Match facts:
Lyngby BK – FC Vestsjælland 2-0 (1-0)
1-0 Frederik Gytkjær (9), 2-0 Danilo Arrieta (78).
Lyngbys hold i 1. halvleg:
16. Andreas Larsen – 20. Jeppe Brandrup, 4. Mathias Tauber (c), 24. Thomas Sørensen, 17. Casper Højer – 14. Philip Rasmussen, 7. Jesper Christjansen – 9. Lasse Fosgaard, 26. Frederik Gytkjær, 21. David Katz Boysen – 10. Dennis Sørensen.
Lyngbys hold i 2. halvleg:
16. Andreas Larsen – 6. Mads Gabel, 12. Mads Nordam, 18. Adnan Curovic, 2. Mathias Mejer Knudsen – 12. Vito Mistrati, 5. Valon Ljuti – 11. Danilo Arrieta, 22. Bror Blume, 19. Surprise (<-> 23. Gustav Therkildsen (60)) – 8. Oke Akpoveta.
Ikke benyttet: Libetwa Mamili, Ibrahim Koroma, Lee Rochester.
Advarsler:
Dennis Sørensen, David Boysen, Danilo Arrieta og Adnan Curovic – alle Lyngby BK.