David Nielsen ny cheftræner

Lyngby Boldklub har som ny cheftræner ansat David Nielsen, der vender hjem til Danmark og Lyngby efter et par flotte år i norsk fodbold. Den tidligere Superliga-angriber får Thomas Nørgaard som assistenttræner.
Valget af David Nielsen er sket blandt andet på baggrund af hans erfaring fra den bedste række i Norge, hvor han har været både assistent og cheftræner for de tidligere mestre Strømsgodset. Dertil kommer en offensiv tilgang til fodboldspillet samt en allerede velkendt villighed til at bringe unge spillere frem på førsteholdet – bedst eksemplificeret ved den verdenskendte historie om stortalentet Martin Ødegaard.
”Vi har kigget efter en profil, der først og fremmest er en vinder – og det er David! Han har erfaring fra højeste niveau som både træner og spiller, han er offensiv og boldbesiddende i sin tilgang, han er passioneret og fagligt dygtig. David har en fortid, hvor han på egen krop har mærket op- og nedture og vi er meget positive overfor, hvordan David netop bruger den fortid aktivt til at få maksimalt ud af hver spiller. David er klar over, at opgaven lyder på at skabe resultater og få Lyngby tilbage i Superligaen, og vi ser frem til byde ham velkommen tilbage til dansk fodbold” udtaler Dennis Poulsen, adm. direktør i Lyngby Boldklub.
Ud over Strømsgodset, hvor David Nielsen startede som assistenttræner, har 38-årige Nielsen trænet den mindre norske klub Nest-Sostra, som han var med til at udvikle økonomisk og sportsligt ved at redde klubben fra nedrykning fra 2. division til to år senere at rykke op i 1. division som suveræn vinder. Som aktiv spillede David Nielsen over 200 Superliga-kampe for OB, FC København, AaB, FC Midtjylland og Lyngby, hvor han lavede 10 mål i 13 kampe 1996. David Nielsen er netop nu ved at færdiggøre sin P-licens – UEFAs højeste trænerlicens.
Thomas Nørgaard ny assistent
Som assistent for Lyngbys førstehold får David Nielsen gavn af den talentfulde træner Thomas Nørgaard. 33-årige Nørgaard har senest stået i spidsen for AB i 1. Division, og han kender dermed både liga, modstandere og spillere til fingerspidserne.
”Med Thomas om bord får vi en tung faglig profil med fremtiden foran sig. Han er et stort trænertalent, vant til at arbejde med unge spillere og vi tror på, at han i et fuldtidssetup som vores får nogle rammer, hvor han kan udvikle sig til en trænerprofil i dansk fodbold. Vi syntes det nye team supplerer hinanden fremragende, og vi er sikre på at de, sammen med resten af staben, kan udvikle klubben og gøre os i stand til at spille med om oprykningspladserne i den kommende sæson” udtaler Dennis Poulsen.
Både David Nielsen og Thomas Nørgaard har underskrevet 3-årige kontrakter frem til sommeren 2018. Begge trænere tiltræder når førsteholdsspillerne vender tilbage fra ferie og starter op med sommerens første træningsdag den 29. juni.