Lyngby modtager støtte fra Team Elite

I torsdags uddelte Team Elite støtte til idrætsforeningerne i Lyngby-Taarbæk Kommune for 13. gang i projektets levetid. Lyngby Boldklub modtager 35.000 kr.
Torsdag eftermiddag var der Team Elite-uddeling på Rådhuset i Lyngby. Borgmester Sofia Osmani bød velkommen og startede dermed en indbringende eftermiddag for flere idrætsforeninger i kommunen – heriblandt Lyngby Boldklub, der til klapsalver modtog 35.000 kr. fra Team Elite, der i alt delte 600.000 kr. ud.
Pengene til Lyngby bliver øremærket til testudstyr, der skal bruges til at optimere og måle den fysiske træning i ungdoms-elitesektoren samt i førsteholdets træning.
Team Elite er et samarbejde mellem erhvervslivet, kommunen og elitesporten i Lyngby-Taarbæk Kommune. Team Elite arbejder for at forbedre kamp- og træningsforhold for kommunens idrætsudøvere på eliteniveau, således at udøverne kan konkurrere på nationalt og international niveau. Ved sidste uddeling modtog Lyngby Boldklub 50.000 kr. til klubbens talentakademi. Pengene til Team Elite kommer blandt andet fra det lokale erhvervsliv.