Dobbelt Gyt i AGF-deler

Lyngby og AGF leverede en rigtig underholdende kamp med fire scoringer, et straffespark og til sidst et uafgjort resultat på 2-2.
Det var kamp mellem 2. og 3. pladsen da AGF lørdag eftermiddag gæstede Lyngby Stadion i sæsonens sidste hjemmekamp for De Kongeblå. AGF er allerede rykket i Superligaen og gæsternes mentale overskud var til at læse i starten af kampen. AGF blæste til angreb fra start og det skubbede Lyngby langt tilbage på banen. Dog uden de helt store chancer.
Da chancerne kom var det ikke ufortjent at AGF kom foran. Mate Vatsadze vandt duellen om en lang bold med Mads Nordam og divisionstopscoreren svigtede ikke. Angriberen lobbede flot bolden over fremadstormende Andreas Larsen og bragte GF på 1-0.
Lyngby svarede prompte igen, og angrebsfodbolden begyndte at flyde bedre og bedre. Surprise fik Lyngbys første gode mulighed, da han trykkede af på en god dyb bold af Gytkjær. Og små ti minutter efter høstede Lyngby så de såede frø. Philip Rasmussen blev sendt dybt og blev holdt så meget i trøjen af Johan Ledre Bjørdal at dommer Thomas Lo Turco fløjtede og pegede på pletten. Herfra var Frederik Gytkjær sikker overfor sin gamle holdkammerat Lukas Fernandes og så stod det 1-1.
Mod slutningen af første halvleg var der sporadiske chancer til begge hold. For Lyngby noterede Frederik Gytkjær sig for et godt forsøg og for gæsterne var det Danny Olsen, der trykkede af fra distancen. Det blev dog ved 1-1 ved pausen – men til gengæld gik der ikke mange sekunder af 2. halvleg før stillingen blev ændret. AGF tog fusen på Lyngby og så stod det 1-2 på mål af Johan Ledre Bjørdal.
Igen reagerede Lyngby godt på målet og lancerede en ny offensiv mod Lukas Fernandes' målfelt. Og det var fuldt fortjent at De Kongeblå med 25 minutter igen kunne udligne efter et mønsterangreb. Lyngby sideforskød og så kunne Lasse Fosgaard sende læderet på tværs fra venstre side – her kom Gytkjær susende og lagde køligt bolden mellem benene på Nicolai Johannesen og over i modsatte målside. 2-2.
Lyngby var spillemæssigt tættest på sejren og fik et par gode forsøg ved Martin Andersen og Lasse Fosgaard. AGF var dog chancemæssigt tættest på med en stor mulighed tæt under mål. Der blev dog ikke scoret yderligere og den underholdende kamp slutter derfor 2-2.
Match Facts:
Lyngby BK – AGF 2-2 (1-1)
0-1 Mate Vatsadze (26), 1-1 Frederik Gytkjær (str. 37), 1-2 Johan Lædre Bjørdal (46), 2-2 Frederik Gytkjær (64)
Lyngbys startopstilling:
16. Andreas Larsen – 20. Jeppe Brandrup (<-> 23. Gustav Therkildsen (87)), 4. Mathias Tauber (c), 12. Mads Nordam, 17. Casper Højer – 13. Vito Hammershøy-Mistrati (<-> 5. Valon Ljuti (79), 14. Philip Rasmussen – 9. Lasse Fosgaard, 22. Bror Blume (<-> 8. Martin Andersen (14), 19. Surprise – 26. Frederik Gytkjær.
Ikke benyttet: Nicklas Højlund (GK), Andreas Ravn, Rasmus Minor, Ibrahim Koroma.
Advarsler: Frederik Gytkjær, Lyngby BK Johan Lædre Bjørdal, Daniel Christensen – begge AGF.
Tilskuere: 1.777 på Lyngby Stadion.