Lyngby Boldklub ansætter fysisk træner

Lyngby Boldklub forstærker det fysiske arbejde med førsteholdsspillerne og tilknytter ph.d. Morten Bredsgaard Randers Thomsen som ny fysisk træner.
I starten af april kunne Lyngby Boldklub melde ud, at de gode forretningsmæssige takter gjorde klubben i stand til at søge efter blandt andre en dedikeret fysisk træner. Han er nu fundet, og selvom navnet Morten Bredsgaard Randers Thomsen måske ikke er kendt i den brede offentlighed, så er der tale om en særdeles tung profil som De Kongeblå har tilknyttet staben omkring førsteholdet.
Morten Bredsgaard Randers Thomsen, ph.d. og postdoc ved Institut for Idræt ved Københavns Universitet, er således ny fysisk træner. Det glæder Lyngby Boldklubs adm. direktør Dennis Poulsen: ”Vi er glade for, at vi i konkurrence med andre danske klubber er lykkedes med at tiltrække en så stærk profil som Mortens. Fysisk har det haltet hos vores spillere i dette forår og det er Mortens opgave sammen med den kommende cheftræner og sundhedsstaben at sikre at spillerne er i bedre fysisk stand til den nye sæson” udtaler Dennis Poulsen.
Morten Bredsgaard Randers Thomsen fik sin første akademiske anerkendelse med en bachelorgrad i idræt og siden kandidat i Humanfysiologi ved Institut for Idræt på Københavns Universitet, hvor han skrev specialeafhandling om arbejdskrav, testning og fysisk træning af elitefodboldspillere. I 2011 blev kandidatgraden bygget til med en ph.d. og siden efterfulgt af en ansættelse som først adjunkt og senere postdoc ved Institut for Idræt.
Han har desuden skrevet og udgivet mere end 40 videnskabelige artikler, der primært har handlet om de fysiske aspekter af fodbold. Siden 2011 har han desuden været ansvarlig for fysisk træning og testning af de danske divisionsdommere og repræsentation af DBU i forbindelse med internationale sammenhænge angående træning.