Formstærke mandskaber mødes i pinsen

Sæsonens næstsidste hjemmekamp sparkes igang 2. pinsedag. Mandag eftermiddag kommer Vejle på besøg i Lyngby, der har Mathias Tauber, Jeppe Brandrup og Fredeirk Gytkjær tilbage i truppen.
Sæsonen er inde i sin afgørende fase, og selvom der ikke er den helt store spænding om op- og nedrykning, så er der stadig point på spil – point, som i Lyngby Boldklubs tilfælde skal bruges til at sikre holdet en 3. plads i 1. division, hvor der netop nu er tæt kamp mellem De Kongeblå og Vendsyssel FF.
Mandag har Lyngby chancen for at erobre tre point til samlingen, når traditionsklubben Vejle kommer på besøg. Også Vejle er i hård kamp om placeringer – østjyderne dyster således med FC Roskilde, AC Horsens og Skive om at snuppe 5. pladsen i rækken, hvor kun et point adskiller de fire mandskaber. Hos Vejle peger formkurven generelt opad. Vejle har ikke tabt siden 26. april, hvor det blev til et nederlag til AGF. Siden da spillede Vejle 3-3 med Viborg, 1-1 mod Skive, 1-0 over HB Køge og senest 3-1 over AB.
Hos Lyngby peger pilen også opad. Tre sejre på stribe er det blevet til for Søren Hermansen og co., der har besejret AC Horsens med 2-1, AB med 5-1 og senest Brønshøj, der i overtiden måtte overgive sig til marginalerne og se Lyngby snuppe en sejr på 2-1.
Trænerteamet har til 30. spilleruden valgt en trup på 18 navne. I forhold til midtugeopgøret mod Brønshøj er Jeppe Brandrup og Frederik Gytkjær tilbage efter karantæne. Også Mathias Tauber er tilbage i på holdkortet, hvor der til gengæld mangler angriberen Patrick Mortensen. Matchvinderen sidder over mod Vejle grundet hovedproblemer efter et sammenstød med Brønshøjs målmand i onsdags.
Der er kick-off på Lyngby Stadion kl. 15.00 med børneaktiviteter og Panna-turnering fra kl. 13.30.
Lyngbys trup mod Vejle Boldklub:
1. Nicklas Højlund (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 3. Ibrahim Koroma, 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Andreas Ravn Nielsen, 19. Bradley Surprise, 20. Jeppe Brandrup, 21. Bror Blume, 23. Gustav Therkildsen, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær.