Tauber Ljuti og Højlund tilbage mod AB

Forårets første sejr skal Kristi Himmelfartsdag følges op i en vigtig kamp mod AB. Æren og den lokale håneret er på spil, når de to mandskaber tørner sammen kl. 13.30.
De to første opgør i sæsonen er endt med en sejr til Lyngby i 1. spillerunde og 0-0 ude på Gladsaxe Stadion. AB har altså mulighed for at udjævne forskellen for sæsonen, mens Lyngby har behov for point hvis De Kongeblå skal være med i ræset om 3. pladsen.
Behov for point er der imidlertid også i Gladsaxe. AB ligger nemlig fortsat under stregen med to point op til den sikre side, hvor formstærke FC Fredericia gør projekt overlevelse svært for akademikerne. Kravet er derfor en god slutspurt for Thomas Nørgaards mandskab, hvis man – i lighed med de sidste sæsoner – skal sikre overlevelse på yderste mandat.
I Lyngby har det været lettelsens uge efter De Kongeblå endelig kom på sejrskurs igen. I 10. forsøg og med nyt trænerteam lykkedes det dog i søndags, da AC Horsens blev besejret i en tæt og hård kamp. Glæden bliver formentlig ikke mindre af at trænerteamet med Søren Hermansen i spidsen igen kan råde over anfører Mathias Tauber, der netop har forlænget sin kontrakt frem til 2017.
Også Valon Ljuti er med igen efter overstået karantæne, ligesom Nicklas Højlunds ryg igen er i orden og klar til fodbold. De tre skubber Ibrahim Koroma, Jonas Elkjær og Gustav Therkildsen ud af truppen.
Der er kick-off på Lyngby Stadion kl. 13.30. Lyngby Boldklub byder på øl til halv pris for begge fangrupperinger fra kl. 12.30-13.15. Du kan købe din billet ved at klikke her.
Lyngbys trup mod AB:
1. Nicklas Højlund (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Bradley Surprise, 20. Jeppe Brandrup, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 29. Jesper Blicher.