Hellerup Finans gør status over Lyngby BK

MEDDELELSE FRA HELLERUP FINANS A/S
Hellerup Finans A/S overtog aktiemajoriteten i Lyngby Boldklub den 22. december 2014, dvs. for ca. 4,5 måned siden, og de dårlige sportslige resultater i foråret giver os anledning til at lave en status over den forløbne periode – især set i lyset af at de dårlige resultater ofte kan medføre uro. Denne uro ønsker vi naturligvis at imødekomme for at bevare roen i klubben.

Vi så og ser det stadig som vores vigtigste funktion som ejer at skabe ro omkring økonomien i klubben. Faktum er, at da vi overtog klubben var økonomien noget rod – der var ingen penge og ikke indtægter nok til at drive klubben på forsvarlig vis, dvs. klubben stod foran en konkurs.

Første prioritet har derfor været at få styr på den del af forretningen, hvilket er sket ved at der er tegnet nye aktier og der er indført en nyskabelse i fodboldens verden – vores business partner program, som allerede har fået succes hos vores partnere. Vi har haft vores fokus på at få styr på selve forretningen i Lyngby Boldklub, da alt starter herfra. Denne opgave er nu under kontrol og vi kan derfor rette fokus på den sportslige del af forretningen.

Da vi overtog klubben lå den nr. 1 i 1. division og alle rådgivere m.fl. fortalte os, at truppen og den sportslige ledelse var stærk og at klubben var godt besat på den del – hvilket vi naturligvis lyttede til da klubben jo netop lå nr. 1. Cheftræneren fortalte os endvidere at vinterens transfervindue havde været et godt vindue, og at han var stærkt tilfreds. Desværre har foråret vist os at truppen og den sportslige ledelse ikke var så stærk som først antaget.

Vi må konstatere at foråret har været en katastrofe rent sportsligt, og vi har taget konsekvensen af dette i dag, hvor vi har sagt farvel til både vores cheftræner og assistenttræner. Vi må konstatere, at de ikke har leveret resultater overhovedet siden vi overtog klubben – det er stærkt skuffende og helt uacceptabelt.

Hellerup Finans A/S er eksponent for at skabe resultater for enhver pris – vi har en udpræget vinderkultur i virksomheden, som har skabt stærke finansielle resultater midt i en voldsom finanskrise. Vi vil nu arbejde på at få indført netop denne karakteristiske vinderkultur i Lyngby Boldklub, hvor resultater er alt. Fremadrettet vil klubben være eksponent for en form for fodbold hvor alle i klubben, alle omkring holdet, trænerstaben og spillerne er opmærksomme på, at Lyngby skal vinde for enhver pris. Vi ønsker naturligvis stadig at Lyngby skal være eksponent for flot boldbesiddende, offensiv fodbold. Men succeskriteriet er nu engang, at det først og fremmest handler om at vinde fodboldkampe. Det er kun resultater, der tæller.

Vi vil gerne understrege for alle interessenter omkring Lyngby Boldklub, at det er ambitionen at Lyngby Boldklub skal tilbage i Superligaen – det bliver så ikke i år som det ser ud lige nu. Det giver os til gengæld tid til at analysere på truppen for at vurdere hvilke udskiftninger der skal ske for at opnå målet.

Vi ser lyst på mulighederne i Lyngby Boldklub da der er styr på økonomien og nu er det så det sportslige der skal fungere – det er en spændende opgave, som vi ser frem til.