Lyngby Boldklub tildelt A-licens

Lyngby Boldklub er blevet tildelt A-licens af Dansk Boldspil Union. Det betyder blandt andet at De Kongeblås bedste talenthold også i næste sæson er at finde i U17 og U19-ligaen.
Traditionen tro uddeler DBUs Herreeliteungdomsgruppe i foråret ungdomslicenser til talentarbejdet i klubberne landet over. De bedste licenser giver blandt andet adgang til DBUs højeste ungdomsrækker U17- og U19-ligaen, som Lyngby Boldklub har været en fast bestanddel af de seneste mange år. Derudover har de bedste klubber også tilknyttet A+-trænere, der arbejder med klubbernes største talenter.
"At vi endnu engang er blevet tildelt den højeste og bedste ungdomslicens i Danmark skaber naturligvis glæde og er en stor cadeau til de ansatte, trænere og frivillige, der hver dag gør en forskel for ungdomsarbejdet i Lyngby Boldklub. A-licensen er meget vigtig for os i forhold til den måde, hvorpå vi arbejder med ungdomsfodbold og de målsætninger vi har for talentsektoren i vores klub" fortæller Birger Jørgensen, talentchef i Lyngby Boldklub, og fortsætter:
"Vi har den seneste tid bygget på i forhold til talentarbejdet, og det kommer vi også til at gøre i fremtiden. A-licensen spiller i den forbindelse en rolle, idet den blåstempler vores arbejde og sikrer at vi kan tilbyde de bedste muligheder for de spillere, som vælger at spille for Lyngby Boldklub" lyder det fra Birger Jørgensen.
I alt 12 klubber har fået tildelt A-licensen, der er den højeste af ungdomslicenserne i Danmark. Licensen tildeles på baggrund af en række parametre indenfor talentverdenen og er en generel blåstempling af talentmiljøerne i Danmark.