Majgaard ærgrer sig over HB Køge-nederlag

Cheftræner Jack Majgaard Jensen ærgrer sig over nederlaget til HB Køge – især fordi Lyngby endelig kom foran og desuden viste gode forbedringer i 2. halvleg.
Lørdag eftermiddag tabte Lyngby med 1-3 til HB Køge. Alle mål faldt i en første halvleg, hvor begge hold fik udnyttet deres chancer optimalt. Lyngby spillede bestemt ikke nogen prangende halvleg, men kom foran – blot for at se HB Køge score 3 mål inden pauseteen.
"Det blev en kamp, som forløb lidt som vi havde forventet. Fra starten var der en masse dueller, og HB Køge er et rimelig hårdt fysisk hold at spille imod. Så vi vidste godt at det ville blive en hård kamp fra start. Det der bliver helt udslagsgivende for kampen det er, at de får scoret lige efter vi kommer foran. Jeg er helt sikker på, at havde vi holdt den føring længere, så havde vi fået et bedre resultat" fortæller Jack Majgaard Jensen, der på den positive side så klare forbedringer i 2. halvleg:
"Det blev en helt anden 2. halvleg, hvor vi får aftalt, at vi skal huske det vi er gode til og blive ved med det. Det syntes jeg også man ser derinde. Vi får skabt chancer, vi får spillet med mere fart i spillet og det er med til at skabe chancer. Og samtidig undgår vi at de skaber chancer mod os. På den måde virkede det som en fin 2. halvleg" fortæller Jack Majgaard Jensen.
Cheftræneren kan glæde sig over, at det efterhånden lysner på skadesfronten. Her har De Kongeblå været hårdt ramt, og det har haft en betydning for præstationer og pointhøst i foråret: "Vi må sige, at vi har været hårdt ramt af skader, eftersom vi har haft bærende spillere, som har været væk hele tiden. Den kontinuitet som vi havde i efteråret, den er der overhovedet ikke" fortæller Jack Majgaard Jensen og uddyber:
"I efteråret kunne vi stille stort set det samme hold, og når vi skiftede så var det mere eller mindre bare fordi formen var lidt bedre hos alternativet. Nu her er vi nødt til at spille med dem som er klar, også dem som ikke er 100% klar. Eksempelvis Brandrup, Blicher og Tauber. Selvom de ikke er helt hvor de skal være, så spiller vi med dem alligevel. Det er vigtigt, at vi får spillet dem op i form" lyder det fra Jack Majgaard Jensen.
Lyngby får en ny mulighed for at tage en forløsende sejr allerede på fredag. Her går turen til Roskilde.