Majgaard tager 19 mand med til Horsens

Lyngby Boldklub jagter forårets første sejr, og torsdag bringer den jagt De Kongeblå til Horsens. Cheftræner Jack Majgaard Jensen tager 19 mand med til opgøret.
Torsdag aften går det løs igen. Lyngby Boldklub tager turen vestover, krydser Fyn og havner til slut i Horsens, hvor Bo Henriksen og co. tager imod på Casa Arena. Horsens har fået en resultatmæssig udmærket start på foråret, hvor kun en svipser i hjemmekampen mod FC Roskilde giver ridser i lakken. Siden da hentede AC Horsens fuld gevinst i den svære udekamp mod Brønshøj og i sidste weekend fik man 1 point hjemme mod Fredericia.
Især har angriberen Kjartan Finnbogason været en profil for "Den Gule Fare". Angriberen, der kom til Horsens i sommer, har for alvor fundet målformen her i foråret, hvor han har lavet tre mål i de første tre kampe. Men også profiler som Troels Kløve og Jeppe Mehl har før bevist deres værd i kampe mod Lyngby.
Der venter uden tvivl en svær opgave for Lyngby-holdet, der fortsat jagter sæsonens første sejr. Efter 0-1 mod Viborg, 1-1 mod Vejle og 0-0 mod Brønshøj skal der gang i målscoringerne. Mål kom der i sæsonens første opgør mellem de to hold, der også blev spillet på Casa Arena i Horsens. Her snuppede Lyngby en fortjent 2-0-sejr på mål af Bror Blume og David Boysen.
Begge spillere er med i bussen, når turen imorgen formiddag går mod det jyske. Cheftræner Jack Majgaard Jensen har taget i alt 19 spillere med til opgøret. Sikkert er det, at Philip Rasmussen ikke kommer i kamp, da han har karantæne endnu en runde. Også Vito Mistrati og Jonathan Nielsen misser opgøret på grund af skader, mens Jeppe Brandrup, Ibrahim Koroma og Surprise endnu er igang med at opbygge form nok til at kunne spille en rolle i kampene.
På plussiden er Mathias Tauber tilbage i tuppen, hvor også Lee Rochester er med i forhold til sidste rundes trup mod Brønshøj. Der er kick-off på Casa Arena i Horsens kl. 16.30
Lyngbys trup mod AC Horsens:
1. Nicklas Højlund (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Jesper Christjansen, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 15. Lee Rochester, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Andreas Ravn Nielsen, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 29. Jesper Blicher.