Patrick Mortensen til Sarpsborg fra næste sæson

Patrick Mortensen fortsætter karrieren i norske Sarpsborg, når kontrakten med Lyngby Boldklub udløber til sommer.
Dermed siger 25-årige Mortensen nu farvel til den klub, der har været hans base de seneste 5½ år. Patrick Mortensen skifter til norske Sarpsborg 08 i den bedste norske række, og selvom det ærgrer cheftræner Jack Majgaard Jensen at han må lade Patrick Mortensen gå, så får angriberen pæne ord med på vejen:
”Jeg syntes vi skal takke Patrick for de mange gode år i den kongeblå trøje, som han har båret med en fantastisk indstilling. Patrick er altid villig til at ofre sig 110% for holdet, og sætte sig selv i baggrunden, og derfor har Patrick altid været en spiller, som man har sat på holdkortet først – også i de perioder, hvor han ikke har scoret så mange mål” fortæller Jack Majgaard Jensen og fortsætter:
”Vi har vidst at dette kunne blive en udgang på de forhandlinger vi har haft med Patrick. Der må ikke være nogen tvivl om, at vi meget gerne ville have forlænget, men samtidig under vi også Patrick at han får lov at prøve sig af på et andet niveau i et andet land. Så vi håber på at han får stor succes i sin nye klub” lyder det fra cheftræneren.
Patrick Mortensen kom til Lyngby i 2009 på en halvårlig lejeaftale, der dog hurtigt blev vekslet til en permanent kontrakt med De Kongeblå, som han siden har repræsenteret 177 gange – heraf 54 kampe for Lyngby i Superligaen.
Det bliver endnu til en række optrædener for angriberen, der først skifter til Sarpsborg efter indeværende sæson.