Lyngby fightede et point hjem i Vejle

Lyngby leverede en god omgang fight og det gav pote i Vejle. Nede med 1 på både måltavle og i antal spillere lykkedes det De Kongeblå at slippe hjem med et enkelt point.
Der var på forhånd lagt op til en god portion fight, da Lyngby Boldklub torsdag aften gæstede Vejle. Lyngby måtte se bort fra en række profiler, og det samme måtte Vejle – så det var to jævnbyrdige mandskaber der tørnede sammen på et stadion, hvor Lyngby altid har det meget svært.
Kampens indledning var en temmelig blandet fornøjelse. Vejle pressede højt, og det generede tydeligvis Lyngbys opspil. De Kongeblå havde dog ikke de store problemer i at spille sig ud af hjemmeholdets første pres, og det skabte et par gode omstillingsmuligheder første halvleg igennem. I indledningen gav det muligheden til Patrick Mortensen, men den største chance i kampens start tilfaldt Andreas Albers.
Der skulle dog kun gå ca. 10 minutter inden hjemmeholdet kunne juble. Et lavt indlæg fandt frem til Joan Simun Edmundsson og den tidligere Fredericia- og Newcastle-spiller kunne fra sin position i feltet score til 1-0. Vejle var i den periode mest på bolden, men det blev ikke omsat til åbne chancer. Lyngby forsvarede ganske fint og afviste de rødes tilnærmelser – og samtidig fik man sendt et par udmærkede omstillinger afsted.
Efter 36 minutters spil burde David Boysen nok have udlignet. En rigtig god omstilling endte hos Patrick Mortensen, der fra en central position sendte David Boysen afsted i venstre side. Afslutningen blev dog ikke god og gik lige forbi mål – og så kunne den ellers udmærkede Lyngby-afslutning på halvlegen blive afløst af kampens dramatiske højdepunkt. Kort før pausen kom Philip Rasmussen og Andreas Albers i duel, med det resultat at førstnævnte sparkede ud efter Vejle-angriberen. Rødt kort og et svært udgangspunkt for de sidste 45 minutter.
Jack Majgaard Jensen og Jonas Eidevall sendte fra 2. halvlegs start Martin Andersen og Bror Blume på banen. Samtidig havde man justeret holdet til en lavere preshøjde, og det gav umiddelbart Vejle en klar overvægt af boldbesiddelse – men ikke så forfærdeligt meget andet. Hjemmeholdet havde nemlig særdeles svært ved at skabe den scoring, der kunne lukke kampen. Og Lyngby gik koldblodigt og ventede på enhver lejlighed til at straffe værterne.
Det gjorde Lyngbyerne med knivskarpe omstillinger og en satsning på dødbolde. Og det gav pote med lidt mere end tyve minutter igen. Mathias Mejer slog et hjørnespark indover, og det blev egentlig ikke super vellykket – alligevel kom Rasmus Minor Petersen først på indlægget og dirigerede på forunderligvis bolden i mål med foden fra en spids vinkel. Hjemmeholdet appellerede for at bolden ikke var inde over stregen, men linjevogteren var ikke i tvivl – mål og 1-1.
Efter målet lancerede Vejle en hyper-offensiv mod Lyngby-forsvaret, og det gav i minutterne efter scoringen et par hektiske situationer. Lyngby fik dog ekspederet væk mere eller mindre hver gang, om end man ikke helt kunne holde Vejle fra chancer. Andreas Albers fik headet på mål efter et perfekt indlæg, men blev grebet ud af Nicklas Højlund. Også indskiftede Paul Onuachu trykkede af og det samme gjorde Henrik Bødker til allersidst.
Da var det dog for sent for Vejle, der ikke kunne knække Lyngbys hårde arbejde. En god portion fight giver et point med hjem i bussen og dermed er De Kongeblå på tavlen i foråret.
Match Facts:
Vejle B – Lyngby BK 1-1 (1-0)
1-0 Joan Edmundsson (10), 1-1 Rasmus Minor (68)
Rødt kort: Philip Rasmussen, Lyngby (44)
Lyngbys startopstilling:
1. Nicklas Højlund – 18. Andreas Ravn (<-> 8. Martin Andersen (46)), 24. Thomas Sørensen, 6. Rasmus Minor, 2. Mathias Mejer – 13. Vito Mistrati, 14. Philip Rasmussen – 9. Lasse Fosgaard, 26. Frederik Gytkjær (<-> 22. Bror Blume (46)), 21. David Katz Boysen (<-> 7. Jesper Christjansen (76)) – 11. Patrick Mortensen.
Ikke benyttet: Andreas Larsen (GK), Gustav Therkildsen, Lee Rochester,
Advarsler: