Lyngby indkasserede nederlag i forårsdebut

Lyngby formåede aldrig rigtig at matche Viborg, der eksekverede deres gameplan tæt på perfekt. Et lidt tilfældigt mål afgjorde kampen i første halvleg, så Viborg kunne tage hjem med alle 3 point.
Der var dømt topkamp på Lyngby Stadion torsdag aften, hvor De Kongeblå tog imod Viborg. 2185 tilskuere skabte en kulisse, der var en topkamp værdig, men indsatsen på tribunen fulgte desværre ikke med ind på banen, hvor Lyngby var Viborg fysisk underlegne.
Netop det faktum skabte en indledning, hvor Viborg satte sig på kampen. De grønne var skarpest i duelspillet, og pressede Lyngby langt tilbage. Det udnyttede Viborg allerede efter et kvarters spil, hvor et hjørnespark ikke blev clearet ordentligt. Det udnyttede gæsterne til at hælde den tilbage foran mål, hvor Serge Deble dirigerede bolden i nettet via stolpen.
Deble og kollegerne var generelt en stor mundfuld for Lyngbys defensiv, der kæmpede hårdt mod Viborg-topscoreren og hans debuterende kollega Alhaji Gero. Gæsterne havde momentum, og Lyngby var ikke skarpe nok i duellerne, og i Viborgs egen ende sørgede en stærkt spillede Babajide Ogunbiyi for at luftrummet var lukket område for Patrick Mortensen og co.
2. halvleg blev en smule bedre. De Kongeblå fik lidt mere mod på tilværelsen, og et par mærkværdige dommerkendelser tændte temperamenterne og publikum – og det pyntede! Lyngby fik fightet sig tilbage, og fik også skabt to rigtigt gode muligheder.
Den største mulighed tilfaldt Rasmus Minor Petersen, der var gået med frem ved et frispark i venstre side. Indlægget gik til bagerste stolpe, og her dukkede Minor op, men ind ville bolden ikke. Generelt var det med 20 minutter tilbage en hektisk periode, og det klædte klart De Kongeblå, der tænkte kreativt og ikke gav sig. Desværre genvandt Viborg kontrollen og fik også rigtig god tid til både frispark, indkast og udskiftninger.
Lyngby forsøgte med indskiftninger af debutant Jesper Blicher, og også Andreas Ravn fik sine første liga-minutter, hvilket frigav Lasse Fosgaard til sin vante position på kanten. Lige lidt hjalp det dog – Viborg kørte sejren hjem, og overtager dermed førstepladsen fra Lyngby, der må trøste sig med at der fortsat er 14 kampe tilbage dette forår.
Match Facts
Lyngby BK – Viborg FF 0-1 (0-1)
0-1 Serge Deble (15)
Lyngbys startopstilling:
1. Nicklas Højlund – 9. Lasse Fosgaard, 12. Mads Nordam, 6. Rasmus Minor Petersen, 2. Mathias Mejer Knudsen – 5. Valon Ljuti, 14. Philip Rasmussen (<-> 18. Andreas Ravn (77)) – 15. Lee Rochester (<-> 29. Jesper Blicher (53)), 26. Frederik Gytkjær (<-> 13. Vito Mistrati (77)), 21. David Katz Boysen – 11. Patrick Mortensen
Ikke benyttet: Andreas Larsen, Thomas Sørensen, Bror Blume, Jesper Christjansen
Advarsler:
Valon Ljuti, Mads Nordam, Frederik Gytkjær, Lasse Fosgaard, Rasmus Minor Petersen.
Christopher Poulsen, Aleksandar Stankovic.
Tilskuere: 2.185 på Lyngby Stadion.