Lyngby henter Ibrahim Koroma

Lyngby Boldklub henter den 25-årige forsvarsspiller Ibrahim Koroma til klubben. Koroma har underskrevet en 2,5-årig aftale med De Kongeblå, der afslørede den nye spiller til lørdagens kick-off arrangement.
Lyngby Boldklub havde lørdag en overraskelse i ærmet, da det halvårlige kick-off arrangement for klubbens fans blev afholdt i Loxam Lounge. Cheftræner Jack Majgaard Jensen kunne nemlig afsløre for de fremmødte fans, at De Kongeblå har styrket forsvaret med tilgangen af den 25-årige afrikanske forsvarsspiller Ibrahim Koroma, der senest har været hos Varberg BoIS i den næstbedste svenske række.

Koroma har underskrevet en kontrakt frem til sommeren 2017, og det glæder cheftræner Jack Majgaard Jensen at kunne tilføje Koroma til truppen:
”Vi er meget tilfredse med, at det er lykkedes os at hente Koroma til klubben. Han er en fysisk stærk centerforsvarsspiller, som har sine styrker i duelspillet samt i hovedspillet – både defensivt og offensivt. Koroma har også før spillet 6er, og er derfor en meget boldtryg forsvarsspiller med gode lederevner. Via sine mange år i svensk fodbold er Koroma også blevet en taktisk dygtig spiller, som vil passe godt ind i vores koncept” udtaler Jack Majgaard Jensen.
Koroma, der er fra Sierra Leone, har i sin karriere været forbi USA og DC United inden turen gik til Sverige, hvor gennembruddet kom i Allsvenskan hos Trelleborg. Siden da skiftede Koroma til Varberg BoIS, men nu og frem til 2017 står der Lyngby Boldklub på spillercertifikatet.