Talentchefen i Irland: Gode Lyngby-præstationer

I denne uge er det ikke kun angriberen Jens Odgaard og målmand Oskar Snorre Frigast, der har været i Irland. De to U16-landsholdsspillere har haft selskab af Lyngby Boldklubs talentchef Birger Jørgensen, der havde taget turen til det irske for at opleve de to spillere i kamp for de rød-hvide danskere:
”Det er vigtigt for os, at vi kommer ud og ser vores unge spillere i aktion for landsholdet, når tiden er der i kalenderen. Det er nogle andre omgivelser, trænere, medspillere og modspillere, og derfor er det vigtigt for os at se, hvordan de tackler den situation og hvordan de præsterer i det miljø. Det er vigtig viden” fortæller Birger Jørgensen.
Præstationsmæssigt gav spillerne et godt svar. Selvom det ikke blev til scoringer fra Jens Odgaard, så var der mange gode aktioner fra U17-angriberen. Og i den anden ende bød især kampen mod Østrig på en god fra målmand Oskar Snorre: ”Oskar snuppede et straffespark og leverede en god præstation, selvom det ikke blev til en dansk sejr. Generelt syntes jeg Jens og Snorre har gjort det fint i kampene” fortæller Birger Jørgensen, der ser et stort potentiale i årgangen, men også – som altid – er påpasselig med at bringe de unge mennesker frem i lyset:
”Der er rigtig langt fra U16-landsholdet til et gennembrud i seniorverdenen, det må der ikke herske tvivl om. Det her er de første landsholdserfaringer og de første spæde skridt, der bliver taget. Derfor er det også vigtigt, at vi engang imellem får set dem an i landsholdsmiljøet. Så ligeså udbytterig som turen har været for Jens og Oskar, ligeså udbytterig har den været for mig” lyder det fra Birger Jørgensen.
Både Oskar Snorre Frigast og Jens Odgaard er tilbage i Danmark igen – her er fokus nu på præstationerne på Lyngbys U17-hold, hvor turneringen sparkes i gang igen den 7. marts på hjemmebane mod Brøndby.