Træning og toppræstationer i Tyrkiet

Lyngbys U17 og U19-hold er indkaldt til en særdeles aktiv vinterferie. De Kongeblå har nemlig sendt de unge talenter i træningslejr i tyrkiske Antalya, hvor der foreløbigt er leveret både træning- og kamppræstationer på højt niveau.
Antalya lægger traditionen tro underlag til Lyngby Boldklubs forberedelser, men i år er det ikke kun A-holdet, der finpudser og optimerer under de gode forhold. Lyngbys bedste talenter fra U17 og U19 er i denne uge rejst sydpå, hvor det bliver til masser af træning og i alt fire testkampe mod internationale modstandere.
"Vi ankom i fredags og bor på et fornuftigt hotel, hvor drengene er indlogeret på 2-mandsværelser. Vi har også fået vores egen træningsbane, og generelt gør folkene hernede et stort stykke arbejde for at få det hele til at spille i forhold til træningstider, transport, mødelokaler og lignende" fortæller U-chefscout Morten Nagel, der agerer Lyngby Boldklubs rejseleder på turen.
U17-cheftræner Christian Sørensen har allerede sendt sit mandskab på banen i to kampe. Først blev Viktoria Berlin slået med hele 4-1 på mål af Casper Rasmussen et flot hattrick af Simon Pedersen. Siden da blev det til 1-0 over Guoan Beijing fra Kina – her kom Oliver Kjærgaard på tavlen i en tæt kamp.
U19 har ligeledes været i aktion – det var mod CSKA Moskva, der i efteråret var en del af U19-holdenes Champions League. De Kongeblå talenter var hårdt matchet, men leverede en flot kamp og fik uafgjort 0-0 – blandt andet på baggrund af stærke præstationer fra højre back Simon Wæver og midtstopper Viktor Damgaard. U19-cheftræner Thomas Lollike glæder sig over udbyttet af kampen og træningslejren som helhed:
"Det har været en rigtig fornuftig tur med et meget stort udbytte for holdet. Kampen mod CSKA var på et meget højt niveau, hvor vi virkelig voksede med opgaven undervejs. Der var stærke præstationer hele vejen rundt, og mod slutningen syntes faktisk vi havde mest momentum. Så vi er meget tilfredse med vores præstation" fortæller Thomas Lollike
U19 mangler fortsat endnu en enkelt træningskamp. Det bliver mod de lokale helte fra Antalyaspor i en kamp, der spilles onsdag.

U19-holdet mod CSKA Moskva (0-0)
U17-holdet mod Viktoria Berlin (4-1-sejr)