Jens Odgaard i målhumør i Qatar

Jens Odgaard var i målform, da de danske U16 og U18-landshold var på tur til Qatar i sidste uge. Lyngby-angriberen scorede i begge U16-landskampe, hvor der også var spilletid til målmand Oskar Snorre Frigast.
Lyngbys U17-hold havde i sidste uge sendt angriber Jens Odgaard og målmand Oskar Snorre Frigast med U16-landsholdet på tur til Qatar. På turen tørnede danskerne sammen med først Iran og siden akademiholdet fra Aspire – og det blev en god oplevelse for især Jens Odgaard, der var i god målform.
I den første kamp mod Iran nettede U17-topscoreren 2 gange i 4-2-sejren over Iran – et opgør, hvor Oskar Snorre Frigast i øvrigt vogtede målet kampen igennem. Både Odgaard og Snorre startede kampen mod Aspire på bænken, men det blev til lidt spilletid for Lyngby-drengene da Jens Odgaard blev sendt på banen efter 49 minutters spil. Et kvarter senere nettede angriberen så endnu engang og bragte dermed turens målhøst op på 3 scoringer.
”Det var en god matchning mod anderledes fodboldkulturer, hvor jeg fik set udvikling rent spillemæssigt. Samtidig skulle spillerne forholde sig en række til forskellige udefrakommende stressfaktorer, som en anderledes tilgang og kultur byder, når man rejser uden for Europa. I den første kamp mod Iran fik vi vist, at selvom man er det bedste hold, så skal man holde fokus i hele kampen. I den anden kamp mod Aspire viste holdet offensivt spil på meget højt niveau. Samlet set skal holdet dog forbedre sig defensivt, så der gives færre chancer til modstanderen” fortæller U16-landstræner Per Holm til DBU.dk.
For U18-landsholdet var Jacob Bruun med i begge kampe, og også her blev det til 2 sejre. Danskerne gjorde dermed rent bord i Qatar, hvilket glædede trænerdelegationen: ”Turneringen i Qatar er en fin måde at starte året på. På perfekte baner fik vi spillet mod et par anderledes modstandere. Det var godt at se, at vi som håbet og forventet var spilstyrende i begge U18-kampe, og at vi fortjent vandt denne mini turnering,” fortæller U18-landstræner Henrik Clausen til DBUs hjemmeside.
U16-landsholdet tager allerede afsted igen i midten af februar, når holdet spiller med i en UEFA-Development turnering i Irland. Modstanderne er Tjekkiet, Østrig og Irland.