Bruun Odgaard og Snorre skal med DBU til Qatar

Lyngbys Jacob Bruun Larsen, Jens Odgaard og Oskar Snorre Frigast er blevet udtaget til de danske ungdomslandshold på henholdsvis U18 og 2xU16-niveau. De tre rejser i midten af januar til Qatar.
De danske fodboldtalenter skal fra den 11.januar og fire dage frem afsted til varmere himmelstrøg. Turen går til Qatar, og med i flyet er to ungdomslandshold – U18 og U16, der skal spille TRI Nations Turnering mod Iran og det lokale akademihold fra Aspire. Henrik Clausens U18-landshold består af 16 spillere, og her har Jacob Bruun fra U17-holdet sneget sig med. Bruun tilhører egentlig U17-landsholdet, men har fået chancen blandt de lidt ældre spillere.
”Vi glæder os meget over at have muligheden for at møde nogle anderledes modstandere end normalt og ser derfor frem til turen. Truppen er udtaget ud fra præstationerne i efteråret hvor U18-holdet har mødt Montenegro samt afholdt et par træningssamlinger. Desuden har vi i landstrænergruppen valgt, at vi vil se et par af de mere markante spillere fra U17-holdet an – her er valget faldet på Jacob Bruun og Jeppe Schultz, som har vist gode takter på U17-landsholdet samt i klubregi" fortæller U18-landstræner Henrik Clausen til DBUs hjemmeside.
Også Lyngby-målmanden Oskar Snorre Frigast og topscorer Jens Odgaard er med i flyet til Qatar. De er nemlig en del af Per Holms U16-landshold, der også består af 16 spillere fra årgang 1999. ”Denne årgang får også fornøjelse og udfordringen med at blive matchet mod andre kulturer fra Iran og Qatar. Det er godt for den samlede uddannelse og matchning af spillerne. Vi skal desuden til Qatar på et langt bedre tidspunkt, end vi var sidste gang, idet varmen formodentlig er mere begrænset i januar, og dermed får vi bedre mulighed for at spille vores spil, som kræver energi,” siger Per Holm med henvisning til 2014-versionen af TRI Nations, der blev afholdt i maj.
Oskar Snorre Frigast fik debut for U16-landsholdet tidligere på året i en træningskamp mod Tjekkiet. For Jacob Bruun kan der blive tale om ungdomslandskamp nummer 16 – dog får han debut i U18-landsholdsregi, såfremt han får spilletid i en af de to kampe. Jens Odgaards debut ligger også i 2014 og han har i alt spillet 4 landskampe med en enkelt scoring til følge.