Meget mere Gytkjær frem til 2017

Lyngby Boldklub og Frederik Gytkjær har forlænget samarbejdet og skrevet under på en kontraktforlængelse til den populære offensivspiller. Gytkjær er således nu kongeblå frem til sommeren 2017.
Lyngby Boldklub har for nylig forlænget kontrakterne med Bror Blume, Thomas Sørensen og Mads Nordam, og i dag kom så endnu en kongeblå underskrift i hus. Det drejer sig om den offensive midtbanespiller Frederik Gytkjær, der har sat sin autograf på en ny kontrakt frem til sommeren 2017 – til stor glæde for cheftræner Jack Majgaard Jensen:
”Vi er rigtige glade for at vi nu kan arbejde videre Gytkjær, og forhåbentlig forsætte den gode udvikling han har været inde i, i efteråret. Specielt har Gytkjær udviklet en god aggressivitet i sit spil, som kommer ham til gode i både presspillet og i gennembrudsspilet.  Gytkjær har oplevet en del modgang i sin unge fodboldkarriere blandet andet på grund af lange skadesperioder, men han har klaret sig igennem og er blevet stærkere – både som spiller, men også person” fortæller Jack Majgaard Jensen og fortsætter:
”Det har også haft den effekt, at han har fundet ud af, at det kun er ham selv, der bestemmer hvor god han kan blive. Derfor er Gytkjær en god spiller at arbejde med i hverdagen, for han vil hele tiden mere og stiller sig aldrig tilfreds. Det er præcis de værdier, som vi sætter højest som individ og som kollektiv. Og der er ingen tvivl om, at vi har en formodning om at Gytkjær vil blive en endnu mere markant spiller for os i fremtiden – specielt ved videreudvikle sit angribergen og score endnu flere mål end han gør i dag” fortæller Lyngbys cheftræner.
Frederik Gytkjær kom til Lyngby Boldklub som blot 11-årig, og har således været igennem hele Lyngby Boldklubs ungdomsafdeling inden debuten som seniorspiller i en pokalkamp mod Kastrup i 2010. Siden da er det blevet til i alt 61 kampe og 15 scoringer for offensivspilleren, der i indeværende sæson også skrev sig ind i Lyngby-historien med det hurtigste hattrick nogensinde og flest scoringer i samme kamp nogensinde.
Frederik Gytkjærs nye kontrakt løber frem til sommeren 2017.