David Boysen tilbage i Lyngby-truppen mod AGF

Onsdag aften går det løs igen – Lyngby skal i aktion for anden gang indenfor få dage, når det går løs på NRGi Park i Århus. Modstanderen er nedrykkerne fra AGF.
Årets største oprykningsfavoritter er uden tvivl AGF, og efter en tilvænningsperiode under den nye cheftræner Morten Wieghorst har de hvide fra Fredensvang også lagt sig op i toppen af NordicBet Ligaen. Onsdag aften får Århus besøg af Lyngby, når De Kongeblå fra Lyngby Boldklub byder Superliga-nedrykkerne op til dans.
Lyngby kom efter en god periode lidt ned på jorden igen med 0-0 i søndagens lokalopgør mod AB. Resultatet ændrer dog ikke på at Lyngby blot har tabt en enkelt gang i otte kampe, og således må siges at være i udmærket resultatmæssig form. Det samme kan dog siges om favoritterne fra AGF, der noterer sig for 2 uafgjorte, 1 liganederlag og 5 ligasejre i de seneste otte kampe i NordicBet Ligaen.
Der er med andre ord lagt op til en tæt affære mellem to mandskaber, der begge arbejder med fokus på den offensive del af spillet. Med Morten Wieghorst i spidsen er AGF gået over til en mere angrebsivrig stil, og med farlige folk som Mate Vadsatze og Kim Aabech bliver der nok rigeligt at se til for Tauber og co. i Lyngby-forsvaret.
I Lyngby-truppen er både anfører Mathias Tauber og Jesper Christjansen igen klar til at indtræde hos De Kongeblå. Også David Boysen er med igen hos Lyngby efter karantæne, der holdt ham ude af opgøret mod AB. Kun Martin Andersen er ude af truppen på grund af et brækket kraveben – resten af holdet sidder således i bussen imorgen med kurs mod Århus, hvor der er kick-off klokken 19.00.
Lyngbys trup mod AGF:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Kristian Lindberg, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 31. Kristian Joensen