Nulløsning i nabostriden

Sæsonens andet lokalderby mod AB sluttede uden scoringer. Nulløsningen på Gladsaxe Stadion var på trods af en relativt chancerig kamp.
For anden gang i indeværende sæson bragede Lyngby Boldklub og naboerne fra AB sammen i NordicBet Ligaen. De grønne havde revanche til gode fra sidst, hvor et debutmål fra Vito Hammershøy-Mistrati sikrede en kongeblå sejr – og AB var da også tæt på revanchen med flere halvstore muligheder kampen igennem.
Opgøret startede ellers med Lyngby i total kontrol. De Kongeblå pressede fint på og det gav muligheder. Lasse Fosgaard fik kampens første mulighed efter en bolderobring højt på banen, men kantspilleren fik blokeret sit forsøg til hjørnespark. Også det blev farligt – en AB-spiller snittede bolden videre til bagerste stolpe, hvor Thomas Sørensen dukkede op og hamrede bolden på stolpen.
Også Lee Rochester, der havde fået chancen fra start i stedet for en karantæneramt David Boysen, havde et fint forsøg. Lyngby holdt presset efter et hjørnespark, og så kunne Lasse Fosgaard slå et indlæg ind i boksen, hvor Rochester med hovedet sendte bolden tæt over mål.
AB satsede i første halvleg mest på omstillinger, og enkelte gange lykkedes det da også hjemmeholdet at komme afsted. Simon Bræmer fik ABs største chance efter et hovedstød fra Younes Namli sendte Bræmer igennem – Nicklas Højlund hev dog en stor redning ud af ærmet, og holdt stillingen på 0-0 til pausen.
I 2. halvleg fortsatte kampbilleder umiddelbart. Lyngby var mest på bolden, men fik ikke skabt de helt store muligheder. AB lukrerede på omstiliinger og standardsituationer, og det skabte et chanceovertag til hjemmeholdet i kampens sidste 40 minutter. Flere gange hoppede og dansede bolden i feltet, mens Nicklas Højlund også fik flere gode muligheder til at vise sine målmandstalenter frem.
Udover et par løse muligheder til blandt andre Philip Rasmussen tilfaldt Lyngbys bedste mulighed i 2. halvleg indskiftede Kristian Lindberg. En omstilling sendte Lasse Fosgaard igennem på højrekanten, og hans tværpasning fandt frem til Lindberg, der dog slet ikke fik fart nok i hovedsstødet, som AB-målmanden ikke havde problemer med.
Mod slutningen pressede AB på, og det var også meget tæt på – blandt andet måtte Nicklas Højlund vippe et frispark over mål, og Højlund endte også med at holde buret rent. Patrick Mortensen fik også chancen for Lyngby, men der blev ikke scoret, og dermed sluttede kampen som den startede: 0-0.
Match Facts:
AB Gladsaxe – Lyngby BK 0-0
Lyngbys startopstilling:
1. Nicklas Højlund – 20. Jeppe Brandrup, 24. Thomas Sørensen, 12. Mads Nordam, 17. Casper Højer Nielsen, 14. Philip Rasmussen, 5. Valon Ljuti (<-> 13. Vito Hammershøy-Mistrati (59)), 15. Lee Rochester (<-> 19. Kristian Lindberg (59)), 26. Frederik Gytkjær (<-> 2. Mathias Mejer Knudsen (87)), 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen
Ikke benyttet: Kristian Joensen, Rasmus Minor, Andreas Ravn, Bror Blume
Advarsler: