Bror Blume kan få comeback mod AB

Sæsonens andet lokalderby mellem Lyngby og AB løber af stabelen søndag eftermiddag på Gladsaxe Stadion. Her skal de grønne forsøge at få revanche mod de blå. Bror Blume er tilbage i Lyngby-truppen.
For anden gang i indeværende sæson brager Lyngby Boldklub og AB Gladsaxe sammen. Det sker søndag eftermiddag, hvor det denne gang er Gladsaxe Stadion, der lægger kulisse til forestillingen inde på banen, hvor to hold skal jagte tre vigtige point til tabellen.
AB har ligeledes revanche til gode fra første spillerunde, hvor et debutmål fra Vito Hammershøy-Mistrati sikrede en kongeblå 1-0-sejr. Siden har begge mandskaber konsolideret sig i rækken – Lyngby som tophold, og AB som deltager i en tæt strid i bunden.
Lokalderbys bringer altid en ekstra dimension, som man aldrig må underkende. Og skal AB vende stimen, så er Lyngby nok det mest prestigefyldte hold at gøre det imod. Fans, spillere og trænere hungrer efter en forløsende AB-sejr – og det betyder at forskellen i tabellen udlignes, om end Lyngby nok må regnes som værende favoritter.
Cheftræner Jack Majgaard Jensen må til kampen undvære en karantæneramt David Boysen samt kantspilleren Martin Andersen, der er ude med et brækket kraveben. Til gengæld er Bror Blume og Jesper Christjansen med igen – det samme er højrebacken Andreas Ravn Nielsen, der kan få sin første ligaoptræden for De Kongeblå.
Der er kick-off på Gladsaxe Stadion klokken 15.00 – efter aftale med AB har Lyngbys fans fået et overdækket tribuneafsnit, så vejret ikke længere kan yde indflydelse på fremmødet og indsatsen på tribunen.
Lyngbys trup mod AB:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Andreas Ravn Nielsen, 19. Kristian Lindberg, 20. Jeppe Brandrup, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 31. Kristian Joensen