3 sejre til de kongblå landsholdstalenter

To sejre til Emre Mor på U18-landsholdet, en god start på EM-kvalen for U17 og yderligere tre udtagelser er status på en god talentuge for Lyngby Boldklub.
Det var med Lyngbys offensivspiller Emre Mor på banen i begge opgør, da det danske U18-landshold hentede to sejre over Montenegro. I den første kamp startede Emre inde for Danmark, der kom bagud, men fik vendt kampen til en sejr på 2-1. Andet opgør blev vundet med 2-0, og her kom Emre Mor i aktion efter 55 minutter.
Der var også en sejr til U17-landsholdet, der med en 3-1-sejr hjemme over Andorra fik en god start på EM-kvalifikationen. Lyngbys Jacob Bruun Larsen startede inde og spillede en lille time, mens udlejede Adnan Curovic spillede hele kampen i midterforsvaret. U17-landsholdets tredje Lyngby-spiller, Gustav Marcussen, så kampen fra bænken, men får chancen for spilletid allerede lørdag, når Rumænien venter.
Lyngbyere på U19 og U16
Også den kommende tid byder på landsholdsaktuelle Lyngby-spillere. U19-holdets Mads Kaalund er således udtaget til U19-landsholdets to testkampe mod Ukraine den 9. og 11. oktober. Kampene er sidste forberedelse inden det går løs med første EM-kvalifikationsrunde i Portugal til november.
På U16-landsholdet sender Lyngby ligeledes et bidrag med til en kommende landsholdssamling og træning i næste uge. Det drejer sig om U17-keeper Oskar Snorre og U17-angriberen Jens Odgaard.