Lyngby klar til DBU Pokal på Munkesø Stadion

Lyngby Boldklub er onsdag eftermiddag igen klar til at dyste i DBU Pokalen. Modstanderen er Kalundborg GB fra Danmarksserien.
Lyngby jagter oprejsning efter weekendens 0-2-nederlag i Viborg, når De Kongeblå onsdag aften løber på banen i 2. runde af DBU Pokalen. Energi Viborg Arena er byttet ud med Munkesø Stadion i Kalundborg, hvor hjemmeholdet fra Kalundborg GB tager imod De Kongeblå med kick-off 16.30.
Hjemmeholdet fra KGB er netop rykket op fra Sjællandsserien og er i Danmarksseriens Pulje 2 startet med at hente 7 point i 6 kampe, hvilket rækker til en placering midt i rækken. I DBU Pokalen spillede sjællænderne sig videre fra 1. runde med en sejr på 4-2 over Frem Sakskøbing. Sidste sæson var netop 2. runde endestationen i DBU Pokalen, hvor FC Vestsjælland ekspederet Kalundborg ud.
Lyngby er naturligvis favoritter og alt andet end avancement vil formentlig være skuffende for Jack Majgaard Jensen og co., der vil gå benhårdt for at komme tilbage på sporet forud for weekendens hjemmekamp mod HB Køge. Lyngby-chefen har udtaget sin trup til opgøret. Truppen består af 15 spillere og byder på en del ændringer i forhold til weekendens kamp i Viborg.
Nye i truppen er Rasmus Minor Petersen, Andreas Ravn Nielsen, Rasmus Gaudin og Christoffer Boateng. Det giver mulighed for en lille kamppause til blandt andre David Boysen, Lasse Fosgaard, Jeppe Brandrup og Philip Rasmussen. Kampen mellem Lyngby og Kalundborg GB sparkes igang på Munkesø Stadion klokken 16.30.
Lyngbys trup mod Kalundborg GB:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Valon Ljuti, 6. Rasmus Minor Petersen, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 15. Lee Rochester, 18. Andreas Ravn Nielsen, 19. Kristian Lindberg, 26. Frederik Gytkjær, 27. Rasmus Gaudin, 28. Christoffer Boateng, 31. Kristian Joensen