Fire kongeblå talenter afsted i rødt og hvidt

Lyngby Boldklub har sendt eller sender i den kommende tid både Mads Kaalund, Emre Mor, Jacob Bruun og Adnan Curovic afsted til DBUs ungdomslandshold.
U19-holdets Mads Kaalund er for første gang udtaget til U19-landsholdet, der i starten af september møder Norge og Sverige i to træningskampe, der agerer indledende forberedelse til november måneds EM-kvalifikationskampe. Kaalund er ikke helt ny i landsholdsregi og har 3 landskampe fra tidligere på CVet – alle på U18-landsholdet, som han debuterede for tidligere på året.
Kaalunds holdkammerat på U19-holdet Emre Mor er ligeledes på landsholdet. Her drejer det sig om U18-landsholdet, der mødtes til træningssamling i Tilst ved Århus tirsdag og onsdag i denne uge. Samtidig erJacob Bruun Larsen og Adnan Curovic, der er udlejet til Juventus, i Georgien med det danske U17-landshold, der spiller to testkampe i Tblisi forud for EM-kvalifikationen til september.
Det første opgør blev afviklet igår eftermiddags lokal tid og endte med en fin 1-0-sejr til de danske talenter. Adnan Curovic spillede hele kampen i det centrale forsvar, mens Jacob Bruun tog sig af kanten – ligeledes i alle 80 minutter. Turens andet opgør er ligeledes mod Georgien, og det spilles tidligt torsdag aften.