Adgangsforhold til Lyngby-Vejle

Til søndagens kamp mod Vejle Boldklub vil der på grund af Ironman i Nordsjælland være ekstra meget trafik i Lyngby og omegn. Kom derfor i god tid og orienter dig om trafikken her.
Søndag klokken 18.00 tørner De Kongeblå sammen med Vejle Boldklub på Lyngby Stadion. Samme søndag afholdes der KMD Ironman Copenhagen, og ruten går blandt andet igennem Lyngby. Det betyder at Lyngby Hovedgade er helt lukket for trafik og at det ikke kan lade sig gøre at krydse Lyngbys hovedstrøg i bil.
Alle der kommer til Lyngby Stadion i bil opfordres derfor til at benytte Helsingørmotorvejen og køre af ved afkørsel <16> Lyngby C, Klampenborg – derefter dreje ned ad Klampenborgvej i retning mod Lyngby centrum, hvorefter man efter cirka 500 meter drejer til højre ned ad Sorgenfrigårdsvej.
Update 24/8-14 kl. 14.00:
Der er massiv kø ved afkørslen – et godt alternativ er at tage afkørsel <15> Lundtofte i stedet og fange Lundtoftevej, der fører direkte til stadion-området. Helsingør-motorvejen er, på trods af hæftig trafik, spærrede ramper og vejarbejde ved Gammel Holte, det bedste alternativ for alle bilister. Påregn ekstra rejsetid – op til 30 minutter.
Kommer du med offentlige transportmidler, så tjek Rejseplanen.dk. Busser og kollektiv trafik er nemlig også berørt af Ironman-eventet. Husk under alle omstændigheder at tage afsted i god tid.
Parkering og offentlig transport
Parkeringsmuligheder er der fortsat langs Lundtoftevej samt ved DTU på Akademivej, der ligger meget tæt på vejen ind til stadion. Kommer man med bus kan man stå af ved enten Lyngby Svømmehal eller Elektrovej, hvor buslinje 300S og 353 som altid stopper begge steder.
Billetsalg
Køb din billet i forsalg på www.lyngbyboldklub.billetten.dk eller klik på linket. Her kan du købe billetter til Lyngbys hjemmekampe og modtage billetten som print-selv. Du kan enten printe billetten hjemmefra eller fremvise den på din smartphone (minimum 3,5" i skærmstørrelse) ved indgangen. Priserne er 60 kroner for voksne, og 30 kroner for børn under 16, studerende og pensionister.
Vælger du at købe billetten i billetboderne stadion skal du være opmærksom på et dørsalgsgebyr på 40 eller 20 kroner. Billetprisen på stadion er således 100 kr. for voksne og 50 kroner for børn under 16, pensionister og studerende.
Lyngby-fans
Tilskuere som ønsker adgang til Lyngbys fan-afsnit skal benytte indgangene 2 eller 3 i den nordlige ende af stadion – ud mod træningsbanerne. Adgang sker gennem stien ved Haveforeningen Stadion – en sidevej til Lundtoftevej. Det er på grund af byggeriet i Lyngby Idrætsby ikke muligt at benytte vejen mellem Hellerup Finans-tribunen og Lyngby-hallen.
Udeholdets tilskuere
Tilskuere som gæster Lyngby Stadion som udeholds-fans skal benytte indgang 1 (tidl. Indgang B) i den sydlige ende af stadion. Herfra er der adgang til ståafsnit på Nordea-tribunen samt i svinget.