Lyngby spillede 1-1 med Brønshøj

Lyngby og Brønshøj leverede en chancefyldt og underholdende kamp, hvor præstationen fra De Kongeblå dog lod lidt tilbage at ønske. Kampen sluttede derfor uden vinder – David Boysen scorede til slutresultatet 1-1.
Lyngby og Brønshøj har de senere år udkæmpet fightfyldte dramaer om pointene i NordicBet Ligaen, og de to mandskaber var fredag aften for første gang i indbyrdes aktion i den nye sæson. De Kongeblå havde hjemmebanefordelen mod Hvepsene, der startede med tre tidligere Lyngby-spillere blandt de 11 i form af Andreas Granskov, Sebastian Lassen og Oliver Fredsted.
Over for dem stod et Lyngby-hold, der har kigget mod Brønshøj i handlerne med Lasse Fosgaard, Valon Ljuti og Casper Højer Nielsen, der startede for De Kongeblå. Lyngby startede chancemæssigt udmærket med forsøg fra Jeppe Brandrup og David Boysen, men det var alligevel de altid farverige Brønshøj-fans, der kunne juble først. To tidligere Lyngby-spillere gjorde ondt i en omstilling, hvor Sebastian Lassen sendte kuglen ind foran mål, hvor Andreas Granskov ikke havde nogen skrubler ved at sende bolden i mål med hovedet bag en chanceløs Nicklas Højlund.
Det var Brønshøjs første reelle chance, men Lyngby kom op på hesten igen og efter 38 minutter sad kombinationerne endelig i skabet. Småspil endte hos Bror Blume, der sendte David Boysen igennem med Nicklas Dannevang, og her var Lyngby-kantspilleren køligst og udlignede til pausestillingen 1-1.
2. halvleg fortsatte i samme lidt ujævne rille som de første 45 minutter. Valon Ljuti var en fin bølgebryder, men blev ofret til fordel for mere kreative Vito Hammershøy-Mistrati og den udskiftning så ud til at have en umiddelbar effekt. I hvert fald kombinerede Lyngby pludselig fantastisk, tempoet var højt og Brønshøj blev presset langt tilbage.
Vito Mistrati fik selv periodens første chance efter et David Boysen-oplæg, og to minutter senere kunne Mads Nordam se en afslutning på tæt hold blive rettet af til hjørne i en ellers rigtig god mulighed. David Boysen fandt Patrick Mortensen, der dog headede i sidenettet og generelt var det konstant farligt når Lyngby foretog sig noget, mens gæsternes forsøg på omstillinger blev støvsuget effektivt af Thomas Sørensen og Mads Nordam.
Med tyve minutter igen slap Lyngby dog foden fra gaspedalen, og så fik Brønshøj igen fat med de farlige omstillinger. Sebastian Lassen fik en kæmpechance tæt under mål efter et hurtigt angreb i venstresiden, og vi var skudt tilbage i det lidt langsommelige første-halvlegs-tempo. Og det var tæt på at koste Lyngby point. Mod slutningen fik Brønshøj nemlig flere gigant-chancer, der dog også gav Nicklas Højlund lejlighed til at vise sine målmandstalenter frem.
Og pludselig var Lyngby så ved at stjæle sejren – i tre omgange endda. Først fik Patrick Mortensen pludselig chancen, men med en flugter lige på Dannevang og siden hen en afslutning tæt forbi var det ikke angriberens dag. Og i de absolutte døende sekunder missede Frederik Gytkjær så en afslutning – det hele slutter derfor 1-1.
Match Facts:
Lyngby BK – Brønshøj 1-1 (1-1)
0-1 Andreas Granskov (18), 1-1 David Boysen (38)
Lyngbys startopstilling:
1. Nicklas Højlund – 20. Jeppe Brandrup, 12. Mads Nordam, 24. Thomas Sørensen, 17. Casper Højer Nielsen – 14. Philip Rasmussen (<-> 7. Jesper Christjansen (78)), 5. Valon Ljuti (<-> 13. Vito Hammershøy-Mistrati (57)) – 9. Lasse Fosgaard, 22. Bror Blume (<-> 26. Frederik Gytkjær (72)), 21. David Katz Boysen – 11. Patrick Mortensen.
Ikke benyttet:
Kristian Joensen, Lee Rochester, Mathias Mejer Knudsen, Martin Andersen