Jeppe Brandrup tilbage mod AC Horsens

2. spillerunde i NordicBet Ligaen sender De Kongeblå en tur til Horsens. Cheftræner Jack Majgaard Jensen har udtaget 18 mand – heriblandt Jeppe Brandrup og Patrick Mortensen – til opgøret.
NordicBet Ligaen blev sparket igang i sidste uge – det skete med en 1-0-sejr til De Kongeblå hjemme over AB, og nu venter så sæsonens første søndagskamp. Lyngby tager imorgen turen tværs over Sjælland og Fyn og gør stop i Østjylland hos AC Horsens.
Efter den mislykkede oprykningskamp sidste sæson har AC Horsens fået ny mand i spidsen for holdet. Bo Henriksen er navnet, og han er naturligvis både kendt – og berygtet – i hele NordicBet Ligaen for hans sublime evne til at sætte sit hold op til kampene. Det har flere gange i Bo Henriksens Brønshøj-tid gjort ondt på Lyngby, der flere gange har måtte se sig besejret – og kombinationen af Bo Henriksen og AC Horsens ser da også så spændende ud, at søndags hjemmeholdet formentlig på påtage sig favoritrollen.
Udover på trænerposten har AC Horsens også tilført truppen spændende navne som FCK-lejesvendende Jakob Busk og Mads Aaquist samt Bo Henriksens anfører fra Brønshøj Jacob Berthelsen. Sammen med profiler som Troels Kløve og Steffen Kielstrup giver det et slagkraftigt mandskab, der i sæsonens første spillerunde viste styrke ved at spille 1-1 mod Superliga-nedrykkerne fra Viborg. Den spændende ghaneser Joseph Mensah er ligeledes kommet til klubben, men har endnu ikke fået de nødvendige tilladelser og er derfor ikke med mod Lyngby.
Hos De Kongeblå har man kunne arbejde videre med de gode takter fra åbningskampen mod AB, der som bekendt blev vundet med 1-0 på mål af Vito Hammershøy-Mistrati. Cheftræner Jack Majgaard Jensen og assistent Jonas Eidevall har fortsat rigeligt at se til i forhold til at få sammenspillet og udviklet spillertruppen og præstationerne i kampene.
Duoen kan imidlertid  glæde sig over igen at kunne råde over sidste sæsons topscorer Patrick Mortensen samt højrebacken Jeppe Brandrup, der er tilbage efter henholdsvis skade og karantæne. Ude af truppen er til gengæld fortsat Rasmus Minor Petersen, der først i disse dage endeligt har påbegyndt fuld træning med resten af truppen. Ud af truppen glider ligeledes Christoffer Boateng og Lamin Samba.
Der er kick-off på Casa Arena i Horsens klokken 15.00.
Lyngbys trup mod AC Horsens:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 5. Valon Ljuti, 7. Jesper Christjansen, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 17. Casper Højer Nielsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 31. Kristian Joensen.