Debutanter bag Lyngby-sejr over AB

Sæsonpremieren mod AB endte til slut lykkeligt foran et stort hjemmepublikum. Debutant Vito Hanmershøy-Mistrati blev matchvinder med sin scoring 10 minutter før tid.
Sæsonen 2014/15 blev for Lyngbys vedkommende sparket igang fredag aften med et lokalbrag mod AB. Det skete på Lyngby Stadion og i bagende varme, der fra start satte en dæmper op opgøret inde på grønsværen.
Cheftræner Jack Majgaard Jensen havde fra start valgt at give debut til Casper Højer Nielsen, Valon Ljuti og Mads Nordam ligesom der også var comeback til David Boysen. Det blev dog førnævnte varme, der løb med opmærksomheden. I første halvleg var der tale om en lige kamp, dog med et chanceovertag til gæsterne der havde et par gode muligheder – blandt andet kort før pausen.
Den rodede forestilling fortsatte også efter pausen, hvor Lyngby dog hævede niveauet og satte sig på kampen. Det kom det et par gode muligheder ud af, men hjemmefansene måtte alligevel væbne sig med tålmodighed i forhold til scoringer.
For det var først med 10 minutter igen, at kampen fandt sin afgørelse. Cheftræner Jack Majgaard Jensen havde sendt Vito Hammershøy-Mistrati på banen til sin debut og det skulle vise sig at være en god ide. Casper Højer Nielsen slog et knivskarpt indlæg og i feltet dukkede Mistrati op. Med hovedet dirigerede han bolden i nettet uden chance for ABs målmand og så kunne jubelen bryde ud.
Der blev nemlig ikke scoret yderligere og dermed blev det til 3 point i premieren. Lyngby vinder 1-0.
Match Facts:
Lyngby BK – AB Gladsaxe 1-0 (0-0)
1-0 Vito Hammershøy-Misrati (81)
Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND – 9. Lasse FOSGAARD, 12. Mads NORDAM, 24. Thomas SØRENSEN, 17. Casper HØJER NIELSEN – 5. Valon LJUTI, 14. Philip RASMUSSEN – 21. David KATZ BOYSEN, 22. Bror BLUME, 8. Martin ANDERSEN – 26. Frederik GYTKJÆR
Indskiftet:
Jesper Christjansen