Lyngby-sejr i generalprøven

Med en 5-1-sejr over FC Roskilde fik Lyngby Boldklub den optimale generalprøve forud for premieren mod AB på fredag aften. Efter en målløs første halvleg præsterede holdene seks scoringer efter pausen.
Lyngby og FC Roskilde spillede lørdag eftermiddag sidste træningskamp inden det i næste uge går løs med første spillerunde i NordicBet Ligaen. En tyk varme satte fra første fløjt præg på lørdagskampen, og det led kvaliteten af første halvleg især under.
Ud over et par spæde forsøg i begge ender, hvor gæsterne var tættest på, var der ikke meget at skrive hjem om. Hos Lyngby var Casper Højer særdeles aktiv på venstre back, ligesom forsvaret udstrålede god ro – endnu engang med unge Mads Nordam som en del af det central forsvar.
Der var til gengæld rigeligt at berette om efter pausen, hvor opgøret var som forvandlet. Første scoring blev sat ind af Frederik Gytkjær, der blev sendt dybt af Patrick Mortensen og scorede sikkert med sit venstreben. Gytkjær havde dog ikke tid til at fejre scoringen ret meget, for under et minut efter 1-0-målet havde han travlt med at sætte Martin Andersen op. Kantspilleren lobbede flot bolden over gæsternes målmand og så førte Lyngby med 2-0.
Resten af kampen var med Lyngby i klar kontrol. Spillet hang rigtig fint sammen hos De Kongeblå, og FC Roskilde havde det svært. Patrick Mortensen øgede til 3-0 på straffespark, inden gæsterne fik reduceret. Det betød dog ikke spor, for efterfølgende lukkede Mathias Mejer og Bror Blume kampen – 5-1 til Lyngby og en fin sejr i generalprøven.
Match Facts:
Lyngby BK – FC Roskilde 5-1 (0-0)
1-0 Frederik Gytkjær (50), 2-0 Martin Andersen (51), 3-0 Patrick Mortensen (str. 67), 3-1 Lars Brygger Madsen (78), 4-1 Mathias Mejer Knudsen (87), 5-1 Bror Blume (90)
Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND, 5. Valon LJUTI, 8. Martin ANDERSEN (<-> Mathias MEJER KNUDSEN (83)), 9. Lasse FOSGAARD (<-> Christoffer BOATENG (86)), 11. Patrick MORTENSEN (<-> 15. Lee ROCHESTER (75)), 12. Mads NORDAM, 14. Philip RASMUSSEN (<-> Vito HAMMERSHØY-MISRATI (75)), 17. Casper HØJER NIELSEN, 21. David KATZ BOYSEN (<-> Jeppe BRANDRUP (65)), 24. Thomas SØRENSEN (<-> Rasmus MINOR (75)), 26. Frederik GYTKJÆR (<-> Bror BLUME (65)).
Tilskuere: Ca. 250.