U17-holdet pokalmestre med 6-0-sejr

Lyngby Boldklubs U17-hold leverede en fremragende præstation i pokalfinalen mod Brøndby. Mark Boesen scorede hattrick og Lyngby vandt med hele 6-0.
Onsdag aften skulle pokalturneringen i SBU-regi afgøres. Opgøret blev spillet på Lyngby Stadion og havde De Kongeblå som deltager på den ene side, og Brøndby IF som deltager på den anden. De to traditionsklubber skulle kæmpe om SBU-pokalen i et opgør, der på forhånd var spået at blive tæt, intenst og spændende.
Kampen startede netop på den måde. Brøndby og Lyngby kæmpede om at få overtaget i kampen, og da stadionuret havde rundet 10 minutter faldt det ud til Lyngbys fordel – og så kom Brøndby i den grad på hælene. Faktisk så meget, at kampen stort set var afgjort ved pausen.
For her havde Mark Boesen bragt Lyngby foran, Jacob Bruun øget til 2-0 og sidenhen var Mark Boesen igen på pletten – 3-0 ved sidebyttet og så var Søren Hermansens mandskab på kurs mod SBU-pokaltitlen. Set med Brøndby-briller måtte man klynge til et comeback-håb, men det udeblev og i stedet fortsatte Lyngby med at dominere gæsterne med ægte Lyngby-dyder – offensiv, hurtig og teknisk fodbold.
Og da Jacob Bruun og Mark Boesen fortsatte deres målshow, så var det Lyngby der kunne snuppe titlen. Jacob Bruun øgede til 4-0 inden Mark Boesen fuldendte sit hattrick med målet til 5-0. Oliver Kjærgaard lukkede og slukkede til slutresultatet 6-0.
"Det var en rigtig fin indsats af alle spillerne. Bortset fra de første 10 minutter sad vi totalt på kampen, spillede god fodbold og scorede nogle flotte mål. Der har været en god udvikling på holdet hele foråret og det var dejligt at det fortsatte i sådan en kamp som denne" fortæller U17-holdets cheftræner, Søren Hermansen.
Med 6-0-sejren er Lyngby nu klar til slutspillet om landspokaltitlen. Her møder Lyngby vinderen af KBU-pokalturneringen fra B93, mens enten vinderen af pokalturneringen fra Fyn eller Jylland venter i en mulig finale.