U17-sejr over FC Nordsjælland

Lyngbys U17-hold besejrede FC Nordsjælland i lokalopgøret på Farum Park. Jacob Bruun blev matchvinder allerede efter et lille kvarter.
I U17-ligaen var der dømt lokalopgør på Farum Park søndag eftermiddag. FC Nordsjælland tørnede sammen med Lyngby, der kom til opgøret med et flot uafgjort resultat mod titelaspiranter fra Randers i bagagen – og de gode takter fortsatte mod FC Nordsjælland.
Lyngby leverede en flot første halvleg, hvor De Kongeblå fortjent bragte sig foran med 1-0 efter 12 minutters spil. Jacob Bruun, der var med landsholdet i sidste uge og dermed missede Randers-kampen, stod for målet efter en dyb bold.
I starten af 2. halvleg blev FC Nordsjælland ramt af en udvisning, men formåede alligevel at få skabt et overtag og særligt de sidste 10-12 minutter var Lyngby-talenterne under pres. De Kongeblå holdt dog hele vejen hjem, og kunne dermed notere sig endnu tre point til stillingen – om end det holdt hårdt. Og måske også en smule for hårdt ifølge U17-holdets cheftræner Søren Hermansen:
”Vi spiller en god første halvleg, men vi må også sige at 2. halvleg ikke er godkendt. Vi blev lidt bange for at spille og overlader overtaget til dem. Men alt i alt var det en fin sejr, og der begynder sig nu at tegne sig et billede af et udmærket forår” fortæller Søren Hermansen.
Han og holdet kan nu se frem til onsdag, der byder på Pokalfinale mod Brøndby – der er kick-off på Lyngby Stadion klokken 19.00.