JMJ: En super flot præstation

Lyngbys cheftræner Jack Majgaard er godt tilfreds med Lyngbys indsats mod Vejle, og hylder samtidig sit hold for en flot sæson.
Lyngby spillede søndag sæsonens sidste hjemmekamp. Det gik ud over Vejle, der blev sendt hjem til Jylland med et nederlag på 3-1. Det glæder cheftræner Jack Majgaard Jensen, der op til kampen havde fokus på at optimere Lyngby-mandskabets egen formåen:
”Vi fokuserede en del på vores eget spil. Defensivt ville vi gerne lukke lidt bedre af organisatorisk, for der synes jeg vi havde haft lidt problemer både mod Horsens og mod Fredericia. Offensivt ville vi gerne spille os til målchancerne, og det synes jeg i store perioder vi lykkes godt med. Selvom vi er et mærket hold, så synes jeg vi viste mest overskud” fortæller Jack Majgaard Jensen.
Lyngby-chefen havde frem til kampen glædet sig til at se, om De Kongeblå kunne finde motivationen frem på trods af en meget lille Superliga-chance. Han ville se spillere, der kæmpede for klubmærket og Jack Majgaard Jensen var tilfreds med det, han så:
”Jeg synes faktisk vi fik gjort det, som jeg forventede. Det var at gå ind og overholde de aftaler vi havde lavet på forhånd. Det vil sige omkring den defensive organisation, og så samtidig vise mod og stå imod rent fysisk, for Vejle er et godt fysisk hold. Og det synes jeg også vi gjorde” lyder det fra Jack Majgaard Jensen.
Weekendens resultater betyder, at Lyngby slutter som nummer 3 i NordicBet Ligaen 2013/14. Og det er kulminationen på en rigtig fin sæson: ”Jeg synes det er en super flot præstation, at vi ender som nummer tre. Når man tænker på, at vi tabte 12-13 spillere da vi skulle starte op i sommer, hvoraf de fleste af dem var stamspillere” fortæller Jack Majgaard Jensen og fortsætter:
”Vi har spillet med en del spillere, der i starten var meget uprøvede på det her niveau. Så det er ekstremt flot, at vi så ender som nummer tre i en rimelig hårdt besat turnering. Så stor cadeau til drengene og jeg ser masser af muligheder for at bygge videre på et godt fundament” lyder det afslutningsvis fra Lyngbys cheftræner.
Inden holdet og trænerteamet kan gå på ferie mangler fortsat en enkelt opgave – 33. og sidste spillerunde afvikles 2. pinsedag med en udekamp mod Superliga-klare Silkeborg.