Cagara og Mads P tilbage i truppen

For tredjesidste gang går det løs i 13/14-versionen af NordicBet Ligaen. De Kongeblå drager med fuld oppakning til Monjasa Park for at møde FC Fredericia. Jack Majgaard Jensen har udtaget 18 spillere til opgøret.
Med 3 kampe igen er det nu NordicBet Ligaen skal afgøres. En tretrins-raket af kampe venter tre hold i toppen og tre hold i bunden af ligaen. Og for Lyngbys vedkommende er det i toppen det sker. Modstanderen i 31. spillerunde er FC Fredericia, der tilhører midterfeltet i rækken.
Nicolai Waels tropper har sæsonen igennem været en smule svingende, og måske også en smule skuffende i forhold til egne forventninger. En 8. plads er i hvert fald et stykke fra ambitionerne, om end sæsonen og foråret har budt på en række gode resultater, eksempelvis sejre over AC Horsens og rivalerne fra Vejle. Den svingende sæson understreges imidlertid også af nederlag til blandt andet AB og Hvidovre.
I Lyngby-lejren er man kommet sig over den kolde spand vand i hovedet, der blev kastet to minutter før tid i søndagens kamp mod Hobro. Her udlignede gæsterne nærmest sensationelt med et kludemål kort før tid og stjal et enkelt, men uhyre vigtigt, point med hjem til det jyske. Men mon ikke nederlaget stadig nager nok til, at De Kongeblå vil gå efter en revancherende sejr.
Cheftræner Jack Majgaard Jensen kan til kampen glæde sig over igen at kunne råde over Dennis Cagara. Cagara har den seneste uges tid været med de Filippinske landshold til AFC Challenge Cup, men i samråd med Lyngby Boldklub er Cagara nu tilbage på Lundtoftevej til de afgørende kampe. Også Mads Pedersen er med igen efter overstået karantæne.
Der er kick-off på Monjasa Park i Fredericia klokken 15.00.
Lyngbys trup mod FC Fredericia:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Dennis Cagara, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Pedersen, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 16. Lukas Fernandes, 18. Jeppe Tverskov, 20. Jeppe Brandrup, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 29. Oliver Fredsted.