Pointdeling i solbeskinnet topbrag

Lyngby spillede en generelt flot topkamp, men foran 2.383 tilskuere på Lyngby Stadion var det ikke nok. Heldet tilsmilede Hobro, der snuppede det ene point og dermed sikrede status quo i toppen af NordicBet Ligaen.
Det var lagt op til topkamp i NordicBet Ligaen, og fodboldguderne begunstigede Lyngby og omegn med fremragende sommervejr og en underholdende kamp på Lyngby Stadion. De Kongeblå tog imod liga-overraskelsen fra Hobro, der på forhånd lå to point foran i tabellen.
Hobro kom ganske fint fra start, men efter et par minutters spil overtog Lyngby taktstokken. Første mulighed tilfaldt Rasmus Minor Petersen efter et hjørnespark fra Oliver Fredsted, men ellers var det hurtige omstillinger og hurtigt spil, som resulterede i de bedste Lyngby-muligheder.
For mens De Kongeblå søgte at sætte sig selv i scene via hurtige angreb og få spilstop, så levede Hobro en mere direkte tilværelse med bolde sigtet efter Mads Hvilsom. Den opskrift kom der ikke meget ud af i første halvleg – til gengæld kunne Lasse Fosgaard have gjort det til 1-0 efter lidt over en halv times spil, da han blev sendt dybt. Afslutningen var god og i modsatte hjørne, men Jesper Rask i Hobro-målet viste god reflekser og fik viftet den lave afslutning til hjørne.
Efter den målløse første halvleg dalede kampen en smule i tempo. Men så eksploderede Lyngby offensivt efter lidt under en times spil – og det gav pote. Et hurtigt angreb sendte Lasse Fosgaard i dybden – han sendte bolden fladt bagud, hvor Bror Blume lod den gå til Patrick Mortensen, der bankede bolden ind til en fortjent 1-0-føring.
Hobro svarede prompte ved at presse Lyngby tilbage, men De Kongeblå forsvarede glimrende og langsomt genetablerede Lyngby så presset mod gæsternes mål. Det gav muligheder til Jeppe Brandrup og Frederik Gytkjær, men ind ville bolden ikke.
Og så endte det hele med et tilfældigt antiklimaks 3 minutter før tid. En høj ballonbold havnede hos Mads Hvilsom, der med Jeppe Brandrup på ryggen skulle sparke på mål – det blev i stedet til et spark på anklen af Brandrup, bolden hoppede over til Mathias Tauber, der skulle cleare bolden. Mads Hvilsom kom dog i vejen, så bolden ramte Hobro-angriberen og så hoppede kuglen ind bag Lukas Fernandes til 1-1.
Lyngby reagerede flot på den kolde spand vand og fik i slutperioden 2-3 kæmpechancer til De Kongeblå. Hobro fik også en kæmpe mulighed til at stjæle alle tre point i en friløber i tillægstiden – Hobro nøjedes dog med at stjæle det ene point. Det slutter 1-1 på Lyngby Stadion.
Match Facts:
Lyngby BK – Hobro IK 1-1 (0-0)
1-0 Patrick Mortensen (59), 1-1 Mads Hvilsom (87)
Lyngbys startopstilling: 16. Lukas FERNANDES – 20. Jeppe BRANDRUP, 4. Mathias TAUBER (c), 6. Rasmus MINOR PETERSEN, 29. Oliver FREDSTED – 18. Jeppe TVERSKOV, 14. Philip RASMUSSEN – 9. Lasse FOSGAARD (<-> 3. Mathias MEJER KNUDSEN (77)), 22. Bror BLUME (<-> 26. Frederik GYTKJÆR (70)), 8. Martin ANDERSEN (<-> 15. Lee ROCHESTER (70)) – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Nicklas Højlund, Thomas Sørensen, Sebastian Lassen
Advarsler:
Patrick Mortensen – Lyngby BK
Jesper Lauridsen, Anders Egholm x2 – Hobro IK
Udvisning
Anders Egholm, Hobro IK (90)
Tilskuere: 2.383 på Lyngby Stadion