Cheftræneren glad for defensiv organisation

Lyngby-cheftræner Jack Majgaard Jensen er tilfreds med udbyttet af de 2×30 minutter mod FC Roskilde. Der var gode ting at tage med videre, og andre ting at rette op på.
Torsdag var De Kongeblå for første gang i kampaktion i Antalya i Tyrkiet, hvor træningslejren er i fuld gang. Modstanderen var FC Roskilde fra 2. division, og det match-up sluttede uden scoringer. Opgøret viste blandt andet to solide defensiver i aktion, og i Lyngby-lejren er man glade for forsvarspræstationen og organisationen i kampen:
"Vi er tilfredse med at vi ser stabile ud bagtil. Vi har en god organisation der gør, at modstanderne ikke skaber ret meget imod os. Vi har et rigtig godt genpres i første halvleg, og det er vi super tilfredse med" fortæller cheftræner Jack Majgaard Jensen, der dog også kan pege på et par ting, der skal forbedres:
"Vi må sige lidt, at vi spiller for langsomt til rigtigt at ryste et solidt hold som Roskilde. Vi er lidt for ubeslutsomme oppe på den sidste tredjedel. Vi får ikke vendt spillet hurtigt nok, så det er lidt den udfordring vi har" lyder det fra Jack Majgaard Jensen.
Lyngbys cheftræner hæfter sig dog hovedsagligt i, at testkampen viste tegn på, at Lyngbys træning denne vinter har båret pote. Flere elementer er taget med fra træningsbanerne over i kamp, og det skaber glæde i trænerteamet:
"Der var et par gode episoder i forhold til det vi har trænet med hvordan vi gerne vil løse det, når modstanderen går lidt op i et højere pres. Det var ikke fordi det var i hver situation at vi løste det perfekt, men der var tegninger til det, så det var godt at se. Det vi har arbejdet med på træningsbanen ser ud til at det godt kan fungere i kamp".
Kampen mod Roskilde var begrænset til 2×30 minutter for ikke at slide for meget på spillerne. De skal nemlig allerede i aktion igen på lørdag – denne gang mod oprykningskandidaterne og Superliga-nedrykkerne fra AC Horsens. Det bliver et opgør, hvor Lyngby bliver matchet mod toppen af ligaen, og det ser man frem til hos De Kongeblå:
"Kampen mod Horsens bliver en rigtig god mulighed og en god test for at se hvor langt vi er nået som hold. Vi formoder at Horsens skal ligge og spille med om at rykke op, og vi savner måske lidt at blive testet i hvordan vi reagerer som hold, når vi bliver udsat for lidt modgang i perioder i kampen. Vi må forvente at Horsens giver os kamp til hårene og vi virkelig får lov til at arbejde for sagen" fortæller Jack Majgaard Jensen.