Underholdende 2-2 i Brønshøj

Lørdagens træningskamp mod Brønshøj blev præcist så fysisk intens som det altid er mod ligakollegerne fra Tingbjerg. Kampen var tæt og sluttede uden vinder med cifrene 2-2.
Lyngby tørnede lørdag sammen med ligakollegerne fra Brønshøj på udebane og det blev en jævnbyrdig og ganske chancerig forestilling for de godt 100 tilskuere på kunstbanen ved Tingbjerg Idrætspark. Lyngby startede kampen bedst og fik en god mulighed til Thomas Sørensen efter hjørnespark, men det var alligevel hjemmeholdet, der først kunne notere sig en scoring. På en lang fremlægning fik Rasmus Minor og Nicklas Højlund ikke kommunikeret klart og så kunne Brønshøjs nye angriber Andreas Granskov score til 1-0.
Herefter satte Lyngby sig tungt på opgøret og det gav pote efter tyve minutters spil. Mathias Mejer smækkede et indlæg ind i boksen, hvor Patrick Mortensen kom flyvende og pandede bolden ind ved fjerneste stolpe. En flot scoring af Lyngby-angriberen, der i den grad trumfede Jacob Albrechtsen i luftrummet.
Lyngby fortsatte trykket og hjemmeholdet måtte kæmpe for ikke at afgive flere chancer end højst nødvendigt. Somme tider også med ulovlige midler, hvilket blandt andet skete kort før pausen. Det resulterede i et frispark på kanten af feltet og den situation tog Bror Blume sig godt af – midtbanespilleren smækkede bolden direkte i mål og så kunne Lyngby gå til pause foran med 2-1.
2. halvleg startede i samme spor som de første 45 minutter, men Brønshøj tilkæmpede sig stille og roligt overtaget. Lyngby levede på kontraangreb og et sådant skabte kampens dramatiske højdepunkt, da Valon Ljuti hægtede Mads Pedersen i fuld fart. Det kostede en advarsel, og da Ljuti i forvejen netop havde gjort sig fortjent til en advarsel i en anden situation gav det lidt pudsigt to gule kort og dermed rødt i samme minuttal. Det skabte frustrationer hos hjemmeholdet, der tilragede sig endnu et gult kort inden frisparkede blev afviklet.
Jo længere hen i kampen vi kom, jo mere underholdende blev det helt sikkert for den neutrale tilskuer. De to hold skiftede til angribe hinanden – Lyngby på kontraangreb og standardsituationer og Brønshøj med mere etableret spil, hvor de havde et lille overtag. Det var dog efter en standardsituation at Brønshøj fik scoret. Et hjørnespark skabte lidt klumpspil foran mål og her dukkede Jesper Christjansen op og sparkede den i nettet til 2-2.
På Lyngby-kontoen noterede der sig chancer til Patrick Mortensen, der igen forsøgte med hovedet. Også Lee Rochester fik muligheden efter godt spil fra Sebastian Lassen, og så var der også fine muligheder til Jeppe Brandrup, Frederik Gytkjær og mod slutningen igen Patrick Mortensen. Frederik Gytkjær kunne have afgjort kampen kort før tid, da han opsnappede bolden efter en Brønshøj-fejl, men ind bag Nicklas Dannevang kom bolden ikke.
I den anden ende var Brønshøj tæt på at løbe med det hele i sidste minut, da hjemmeholdet ramte stolpen som kulmination på en sidste halv time med flere nærgående forsøg. Det slutter imidlertid uafgjort 2-2 i Tingbjerg.
Match Facts:
Brønshøj – Lyngby BK 2-2 (1-2)
1-0 Andreas Granskov (14), 1-1 Patrick Mortensen (20), 1-2 Bror Blume (40), 2-2 Jesper Christjansen (65)
Rødt kort: Valon Ljuti, Brønshøj (53) – NB: Brønshøj skiftede en ny mand ind efter udvisningen
Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND – 19. Sebastian LASSEN (<-> 20. Jeppe BRANDRUP (72)), 24. Thomas SØRENSEN, 6. Rasmus MINOR PETERSEN, 2. Mathias MEJER KNUDSEN (<-> 7. Dennis CAGARA (61)) – 12. Mads PEDERSEN (<-> 26. Frederik GYTKJÆR (67)), 18. Jeppe TVERSKOV – 15. Lee ROCHESTER (<-> 27. Simon RAAHAVE (80)) , 22. Bror BLUME, 9. Lasse FOSGAARD (<-> 8. Martin ANDERSEN (33)) – 11. Patrick MORTENSEN (c)
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES
Advarsler:
Andreas Granskov (38), Valon Ljuti (53, 53), Jesper Christjansen (53) – alle Brønshøj