Intens nulløsning i Hellerup

Et ungt Lyngby-mandskab spillede tirsdag uafgjort med HIK på udebane. Kampen gav spilletid til fem U19-spillere på kunstgræsset.
I lørdags besejrede Lyngby det svenske hold Falkenberg med 2-1, men allerede tirsdag var De Kongeblå i aktion igen. Denne gang var det HIK, der lagde kunstgræs til en træningsdyst. Og det var med masser af rotation i forhold til kampen i det svenske – således var kun Mathias Mejer Knudsen, Jeppe Tverskov, Bror Blume og Martin Andersen genganger i Jack Majgaard Jensens startopstilling.
Kampen mod HIK blev aldrig den helt store spillemæssige oplevelse, og opgøret mindede på mange punkter om Lyngbys første træningskamp mod Helsingør. Der var masser af intensitet og nærkampe, især centralt på midtbanen. Første halvleg bød på enkelte muligheder i begge ender.
For Lyngbys vedkommende var et hovedstød fra Jeppe Brandrup bedste forsøg i en halvleg, hvor den sidste præcision svigtede. Derudover blev det til enkelte farlige fremstød fra især Mathias Mejer og Dennis Cagara i venstresiden, men det blev aldrig rigtigt farligt.
2. halvleg var bedre for Lyngbys vedkommende, og fra første fløjt blev der lagt pres på mod HIKs mål. Frederik Gytkjær kom til en god chance, mens der også var muligheder til Bror Blume og indskiftede Mads Kaalund. Lyngby var generelt sværmende om HIKs mål den første halve time, og det blev også til et rigtig fornuftigt frispark fra Mathias Mejer, der tvang hjemmeholdets målmand til en god redning. Også Lamin Samba var tæt på efter et hjørnespark.
Mod slutningen blev det igen mere rodet med løse chancer i begge ender. Men det sluttede uden scoringer efter en fin indsats af et ungt Lyngby-hold.
Match Facts:
HIK – Lyngby BK 0-0
Lyngbys startopstilling: 16. Lukas FERNANDES – 20. Jeppe BRANDRUP (c), 24. Thomas SØRENSEN (<-> 27. Oliver GUDE RASMUSSEN (55)), 18. Jeppe TVERSKOV, 7. Dennis CAGARA – 12. Mads PEDERSEN (<-> 10. Lamin SAMBA (70)), 22. Bror BLUME (<-> 5. Simon RAAHAVE (83)) – 2. Mathias MEJER KNUDSEN (<-> 25. Adnan MOHAMMED (83)), 26. Frederik GYTKJÆR (<-> 28. Mads KAALUND (70)), 8. Martin ANDERSEN (<-> 30. Moussa AJANNE (78)) – 15. Lee ROCHESTER
Ikke benyttet: Nicklas HØJLUND