Jack Majgaard Jensen glæder sig over comeback

Lyngbys cheftræner Jack Majgaard Jensen er fint tilfreds med udbyttet af lørdagens træningskamp mod Falkenberg – en kamp, hvor Lyngby var bagud 1-0 ved pausen, men endte med at vinde med 2-1.
Jack Majgaard Jensen og Lyngby Boldklub var lørdag i aktion for tredje gang denne vinter. Modstanderen var den nyoprykkede Allsvenskan-klub Falkenberg, og den duel kom Lyngby bedst ud af. De Kongeblå endte med at vinde med 2-1, men især i første halvleg havde Lyngby-holdet problemer med Henke Larssons svenske mandskab:
"Vi starter kampen fint de første 10 minutter synes jeg. Derefter begynder Falkenberg at komme højere og højere op i presset, hvilket gør at vi taber lidt momentum og samtidig laver nogle fejl, som de skaber et par chancer på. Blandt andet ved målet. I den periode er vi lidt et halvt skridt bagud for det meste, og vi ser måske en lille smule trætte ud" fortæller Jack Majgaard Jensen.
For ganske nyligt nævne Lyngbys cheftræner selv, at De Kongeblå skulle blive bedre til at vende kampene og sikre sig point i opgør, hvor man ellers var kommet bagud. Og netop den mission lykkedes mod Falkenberg – blandt andet i kraft af en god 2. halvleg:
"2. halvleg er væsentligt bedre. Vi kommer mere aggressivt ud i presset, vinder momentum tilbage og sidder ganske fint på det. Så det positive er, at vi viser, at vi sagtens kan være bagud og komme igen, hvis vi bare sørger for at fokusere på de rigtige ting, og samtidig lægge fokus på de områder, vi kan gøre noget ved" fortæller Jack Majgaard Jensen.
Næste opgave for Lyngby er allerede på tirsdag, hvor HIK tager imod Lyngby.