Majgaard: Spillerne skal spille for klubmærket

Lyngbys ”nye” cheftræner Jack Majgaard Jensen vil lægge yderligere på det gode arbejde, der blev lavet med førsteholdet i efteråret.
Jack Majgaard Jensen er i denne vinter for alvor trådt ud af assistentrollen og fuldt ud ind som cheftræner i Lyngby Boldklub. Et job, der dog ikke medfører de helt store forandringer, idet Jack Majgaard Jensen i forvejen har været toneangivende i opbygningen af De Kongeblås nuværende koncept:
”Lige som i efteråret handler det om at forsætte med at spille holdet sammen. Vi er kommet rigtigt langt i vores grundspil og struktur i forsvarsspillet som gjorde, at vi var meget stabile mod de hold som er fra 7-12 i tabellen. Udover at arbejde videre med det, så skal vi finde løsninger på de to udfordringer som vi havde i efteråret” fortæller Jack Majgaard Jensen og uddyber:
”For det første er det at vende kampe, som vi kommer bagud i, og for det andet at få flere point mod holdene i top 6. I efteråret tog vi 5 ud af 27 point mod top 6, så det skal vi forbedre. En helt konkret målsætning for os vil være, ikke at afgive flere store målchancer end i efteråret, samt at skabe flere store målchancer i foråret, end vi gjorde i efteråret – specielt mod top 6-holdene”.
Vindermentalitet
Spillestilen i Lyngby har altid været af offensiv karakter. Jack Majgaard Jensen lover, at der ikke bliver nogen revolution af spillestilen i Lyngby, men til gengæld skal holdet fortsætte med at blive modnet: ”Spillestilmæssigt skal vi arbejde med at skabe et klogt hold, som præcis kan spille på den måde, der gør chancerne for at vinde størst. Både hvad angår den enkelte kamp, men også undervejs i kampen” fortæller cheftræneren og fortsætter:
”Vi skal arbejde videre med at være et boldførende hold, som skal kunne skabe chancer mod hold som står lavt i banen, men vi skal også kunne vinde mod hold, som har bolden mere end vi har – eksempelvis på hurtige omstillinger”
”Generelt skal vi i vores boldbesiddelse have højere tempo, og kunne spille kontrolleret hurtigere frem af banen. I vores defensive struktur skal vi arbejde videre med vores kompakthed samtidig med, at vi bliver endnu mere aggressive i presspillet. Men vigtigst af alt er, at spillerne altid spiller for klubmærket og viser vindermentalitet – gør alle det de kan, så kan vi ikke forlange mere, og så må vi se om det rækker til 0, 1 eller 3 point”.
Ud over medlemmerne af førsteholdstruppen kommer den daglige træning også til i højere grad at få gavn af yngre ansigter. Ifølge planen skal flere U19 og U17-spillere snuse til livet på De Kongeblås førstehold: ”Vi har mange dygtige ungdomsspillere som skal op at træne med A-holdet på skift, så vi kan lære dem bedre at kende i vores miljø ligesom de også får en fornemmelse af, hvad det kræver at blive 1. holds spillere” lyder det fra Jack Majgaard.