Lyngby jagter point i svær udekamp

Der venter Lyngby Boldklub endnu en svær opgave, når de kongeblå søndag eftermiddag gæster Vejle Stadion for at møde Vejle Boldklub i en direkte kamp om 3. pladsen.
3. pladsen i NordicBet Ligaen står på spil, når Lyngby søndag eftermiddag jagter endnu et godt resultat i den svære udekamp mod Vejle. Med en sejr kan Lyngby lægge 4 points afstand til den jyske klub, der til gengæld kan passere Lyngby – og måske endda også Horsens – med en sejr.
Det er Lyngby, som har revanche til gode oven på de to holds første møde i denne sæson, der endte med et nederlag til Johan Langes mandskab. Det skete i 2. spillerunde, hvor Lyngby aldrig fik spillet til at flyde og hvor holdet led under ikke at være endeligt sammenspillet og derfor fortjent tabte med 2-0 på mål af Nicolai Agger og Christian Sivebæk.
Siden er der sket meget i begge lejre. Vejle har vist nogenlunde stabilitet og sikret sig pæne resultater, mens Lyngbys svære sæsonstart er blevet afløst af optur efter optur – senest i torsdags, hvor Superliga-klubben Esbjerg blev sendt ud af DBU Pokalen med en markant 3-0-sejr til Lyngby.
Lyngby er senest gået igennem hele oktober måned uden et eneste nederlag og tæller man alle turneringer med, så har Lyngby blot tabt en enkelt gang i de sidste 12 kampe, hvor man har spillet en enkelt uafgjort og vundet imponerende 10 gange. 18 mand skal forsøge at fortsætte den stime. I forhold til pokalkampen mod Esbjerg glider Oliver Fredsted ud af truppen. Ellers er det genvalg over hele linjen.
Kampen mellem Lyngby og Vejle sparkes igang kl. 15.00.
Lyngbys trup mod Vejle Boldklub:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Rasmus Nielsen, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Dennis Cagara, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Pedersen, 14. Philip Rasmussen, 16. Lukas Fernandes, 17. Morten Koch, 18. Jeppe Tverskov, 19. Sebastian Lassen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 26. Frederik Gytkjær.