Lyngby sejrede over Marienlyst

Lyngby hopper op på 2. pladsen i NordicBet Ligaen efter en 3-1-sejr over oprykkerne fra Marienlyst. Lasse Fosgaard scorede sit første ligamål i sæsonen.
Lyngby var for 2. gang i denne sæson i aktion på hjemmebane mod Marienlyst, og også denne gang blev det med fuld pointgevinst til følge. De kongeblå måtte i sidste øjeblik undvære en syg Rasmus Minor, og det betød at Jeppe Tverskov hoppede fra bænken og ind i startopstillingen, hvor også David Boysen var tilbage efter overstået karantæne.
Marienlyst var tæt på at chokstarte, men det blev hurtigt et Lyngby-domineret kampbillede. Og på de kongeblås første rigtige chance blev bolden også sendt i nattet. Et flot Lyngby-opspil endte for fødderne af Lasse Fosgaard, der resolut udplacerede gæsternes målmand og dermed langt om længe kom på tavlen i NordicBet Ligaen.
Derefter lettede Lyngby foden fra gaspedalen en smule, om end det spillemæssige og chancemæssige overtag stadig var til stede. Mads Pedersen var tydeligt på jagt efter sin første Lyngby-scoring og trykkede af så snart han fik muligheden. Bedst var et forsøg tæt over mål samt en aktion, hvor midtbanespilleren med finurlige træk og små chips legede sig igennem Marienlyst-forsvaret. Desværre for Lyngby skulle afslutningen falde med støttefoden, så chancen løb ud i sandet.
2. halvleg startede med en kold spand vand i hovedet på de kongeblås spillere. Marienlyst fandt pludselig den rigtige kombination og så kunne Lasse Kingo sparke udligningen i nettet efter blot 3 minutters spil. Målet fik dog Lyngby til at sætte tempoet og niveauet en tak op, og så kunne Marienlyst slet ikke følge med.
Blot to minutter efter udligningen kom Lyngby igen foran. En fin omstilling sendte Patrick Mortensen igennem og i den position svigtede NordicBet-Liga-topscoreren ikke. 2-1 til Lyngby og så jagtede man hullet til gæsterne. Inden da skulle man dog lige igennem en stor Marienlyst-chance. Nicklas Højlund blev fanget lidt langt ude, men lobbet fra gæsternes angriber tog stolpen.
Lyngbys offensiv trådte derefter i karakter og efter 55 minutters spil vadede Lyngby nærmest i chancer. En 4-dobbelt mulighed dumpede ned til de kongeblå, da Bror Blume først hamrede bolden på stolpen og siden fik Lasse Fosgaard ad 2 omgange chancen. Patrick Mortensen sendte til slut bolden i favnen på Jeppe Kirk, men det brændte for alvor på foran gæsternes mål.
Kort efter måtte gæsterne igen takke træværket på Stadion, da Philip Rasmussen høvlede bolden på overliggeren. På trods af de mange chancer skulle man helt hen til det 84. minut, før kampen fandt sin afgørelse. Lasse Fosgaard blev sendt dybt og fandt David Boysen centralt foran mål. Boysen svigtede ikke og så var det 3-1.
Den kom Marienlyst ikke tilbage fra, og dermed slutter det nok engang med 3 kongeblå point. Lyngby hopper dermed op på 2. pladsen i NordicBet Ligaen.
Match Facts:

Lyngby BK – BK Marienlyst 3-1 (1-0)
1-0 Lasse Fosgaard (13), 1-1 Lasse Kingo (48), 2-1 Patrick Mortensen (50), 3-1 David Katz Boysen (84)

Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND – 20. Jeppe BRANDRUP, 4. Mathias TAUBER (c), 18. Jeppe TVERSKOV, 2. Mathias MEJER KNUDSEN – 12. Mads PEDERSEN (<-> 5. Rasmus NIELSEN (65)), 14. Philip RASMUSSEN – 9. Lasse FOSGAARD, 22. Bror BLUME (<-> 26. Frederik GYTKJÆR (65)), 21. David KATZ BOYSEN (<-> 19. Sebastian LASSEN (85)) – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES, Morten KOCH, Oliver FREDSTED

Advarsler: