Glad Minor roser holdindsats

Rasmus Minor Petersen blev af Danske Bank kåret til kampens spiller mod Hvidovre. Lyngbys forsvarsprofil glæder sig over endnu engang at have holdt nullet.
Med en 2-0-sejr og en disciplineret defensiv indsats sikrede Lyngby Boldklub sig nye 3 point til samlingen i denne sæson af NordicBet Ligaen. Rasmus Minor Petersen blev af Danske Bank kåret til ”Man of the Match” og forsvarsspilleren erklærer sig godt tilfreds med kampen – selvom det pressede på til sidst:
”Det bliver hårdt, og de lægger en masse mænd frem. Jeg synes vi falder lidt for langt tilbage, men det synes jeg tit man ser i fodbold. Måske er det noget psykisk, det ved jeg ikke. Men jeg synes egentlig vi stadig holder dem okay fra chancer, og så bliver det lidt tju-bang til sidst, hvor vi er tæt på med nogle omstillinger, og så får vi den lige tilbage i hovedet, og så slår vi til igen til sidst” fortæller Rasmus Minor, der fortsætter:
”Jeg føler at der er stor disciplin i holdet, og det gør at vi kan holde nullet. Folk ved hvad de skal gøre, så jeg synes resultatet er en stor ros til hele holdet” lyder det fra Minor, der i kaptajn Mathias Taubers fravær agerede forsvarets ubestridte styrmand.
Sejren over Hvidovre kommer som et nyt positivt resultat til de kongeblås sæson. En sæson, der i starten var præget af lidt begyndervanskeligheder, men som langsomt er blevet afløst af mere sammentømret spil:
”Vi er blevet ved med at holde fast i vores aftaler og det gode humør. I træningen har vi kørt på hele tiden og så har vi snakket om den her proces og at det nok skal komme. Og når man får en sejr så får man selvfølgelig noget selvtillid og tør måske noget mere. Så det hele begynde at spille” fortæller Rasmus Minor, der i forsvaret har haft lidt skiftende makkere. Både Jeppe Tverskov og Mathias Tauber har ageret forsvarspartner for Rasmus Minor. Indtil videre med succes:
”Det kan godt være et problem at skifte så meget nogle gange, men jeg synes egentlig vi har fundet hinanden hurtigt hver eneste gang. Vi har nogle klare regler, som gør det nemt. Tverskov synes jeg gør det sindssygt godt. Han er rolig med kuglen og det giver en anden dimension til vores forsvarsspil” forklarer Rasmus Minor.