Lyngby sendte AB ud af DBU Pokalen

Efter en jævnbyrdig første halvleg satte de kongeblå fuld gas på i 2. halvleg, og der kunne AB ikke følge med. De kongeblå vinder med 3-0 og avancerer til 3. runde af DBU Pokalen.
Skæbnen ville det, at lokalrivalerne fra Lyngby og AB Gladsaxe for blot anden gang i historien tørnede sammen i pokalturneringen. Det skete onsdag aften, hvor Lyngby gæstede Gladsaxe Stadion med et ungt mandskab, hvor der blandt andet var plads til Bror Blume, Mathias Mejer Knudsen, Jeppe Tverskov og Lukas Fernandes i startopstillingen.
Første halvleg blev en rodet, men jævnbyrdig affære. Efter en fuldstændig lige indledning satte AB sig på kampen, med en fin chance efter et hjørnespark som umiddelbart resultat deraf. Lyngby kom dog hurtigt ind i kampen, men der blev flere gange sløset lidt unødigt på pasningerne, hvilket gjorde at det kun var sjældent, at de kongeblå fik testet Kim Drejs i AB-målet. Lasse Fosgaards langskud over mål og sidenhen en udmærket afslutning fra Philip Rasmussen var Lyngbys bedste forsøg i den første halve time.
De første 45 minutter var fattig på højdepunkter og velopsatte angreb, men så er det jo godt at man har spillere, som ind imellem tør tage chancen på egen hånd. En af disse hedder Andreas Granskov og han havde gudskelov en blå trøje på, da han trykkede af fra sin position på højrekanten. Bolden fløj direkte mod mål for til sidst at brække udaf og dykke – e en fantastisk scoring fuldstændig uden chance for Kim Drejs.
Stillingen holdt til pausen, og fra 2. halvleg var det et dominerende Lyngby-hold, som de 971 tilskuere på Gladsaxe Stadion fik at se. De kongeblå satte sig på kampen og indenfor de første par minutter havde bolden allerede to gange hoppet og danset tæt under ABs mål. Det var måske et varsel om, hvad der nu skulle ske.
For knap havde uret rundet en time før Lyngby bragte sig på 2-0. Mathias Mejer, der virkelig havde spillet sig op og var en evig trussel offensivt, rykkede ind i banen fra venstre og spillede den perfekt til Patrick Mortensen, der i tæt kamp mod en AB-forsvarer kunne sparke bolden i kassen.
Og 6 minutter senere var Patrick Mortensen så på spil igen. Denne gang var det højresiden og Ryan Johnson Laursen, der leverede assisten til Lyngby-spidsen, der fik bolden serveret med en aflevering skråt bagud. SIkkert 3-0 og stor jubel blandt de på stadion toneangivende Lyngby-fans.
AB formåede aldrig at svare igen mod et solidt Lyngby-hold, der leverede en balanceret og fin defensiv indsats. Hjemmeholdet kunne ikke passere Lukas Fernandes og dermed slutter det hele med 3-0 på Gladsaxe Stadion, der også fik en Lyngby-debutant at se mod slutningen. Sebastian Lassen fik således sine første seniorminutter i Lyngby-trøjen.
Lyngby er samtidig videre i DBU Pokalen, hvor BGA venter i 3. runde
Match Facts:

AB Gladsaxe – Lyngby BK 0-3 (0-1)
0-1 Andreas Granskov (36), 0-2 Patrick Mortensen (60), 0-3 Patrick Mortensen (66)

Lyngbys startopstilling: 16. Lukas FERNANDES – 3. Ryan JOHNSON LAURSEN, 24. Frederik HELSTRUP, 6. Rasmus MINOR PETERSEN, 2. Mathias MEJER KNUDSEN – 18. Jeppe TVERSKOV, 14. Philip RASMUSSEN (<-> 19. Sebastian LASSEN (80)) – 8. Andreas GRANSKOV (<-> 26. Frederik GYTKJÆR (70)), 22. Bror BLUME, 9. Lasse FOSGAARD (<-> 20. Jeppe BRANDRUP (75)) – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Nicklas HØJLUND, Rasmus NIELSEN

Advarsler: