5 Lyngby-spillere udtaget til ungdomslandshold

Flere af Lyngbys unge talenter skal i den kommende tid afsted med både U16 og U17-landsholdet. Hele 5 spillere kan se frem til at træne og spille i rødt og hvidt.

U17-landsholdet har knapt overstået den internordiske turnering, hvor det blev til en flot sølvmedalje, før det igen går løs – denne gang med Syrenka Cup i Polen, hvor turneringen spilles fra 25.-31. august. Holdet skal på fire dage spille tre kampe, den første mod Slovakiet, og landstræner Jan Michaelsen kan dermed se frem til endnu en turnering med U17-drengene.

Med i truppen til turneringen er Lyngbys Emre Mor og Daniel Stückler, der begge udmærkede sig i den internordiske turnering. Begge fik rigeligt med spilletid og kom også på måltavlen undervejs og U17-landstræner Jan Michaelsen glæder sig til at fortsætte arbejdet:

"Vi glæder os til endnu en spændende udfordring med årgang 97. Vi præsterede fint i Internordisk, men jeg mener faktisk, at vi kan flytte os en del mere på visse punkter i vores spillestil. Truppen kommer på en hård opgave med tre kampe på fire dage, og derfor skal vi alle være godt forberedt såvel fysisk som mentalt. Vi jagter de gode præstationer" fortæller Jan Michaelsen til DBUs hjemmeside.

Tre navne med på det nye U16-landshold
Efter en længere udvælgelsesproces er det danske U16-landshold for alvor ved at tage form. U16-landstræner Per Holm samler det næste kuld landsholdsspillere i Tilst ved Århus fra den 19. til den 21. august, og er sidste mulighed for at imponere landstræneren inden to venskabskampe mod Østrig i oktober.

Med på det nye U16-landshold er tre Lyngby-navne. Fra de kongeblås U17-hold er der nemlig blevet plads til Jacob Bruun Larsen, Mark Petersen og Adnan Curovic. Lyngby er i øvrigt blandt de klubber som har flest landsholdsspillere med i truppen, der består af 30 mand fra 16 forskellige klubber.