Boysen glad for forløsende sejr

Lyngbys målscorer til 2-0 David Boysen glæder sig over de kongeblås første sejr i denne sæson.
David Boysen scorede til 2-0 søndag eftermiddag, da Lyngby på hjemmebane besejrede Vendsyssel FF med 3-1. Kantspilleren kalder sejren en forløsning oven på 2 frustrerende premierekampe: ”Det er selvfølgelig en forløsning. De ting som fungerede i træningskampene fik vi til at fungere” fortæller David Boysen og fortsætter:
”De små korte kombinationer, omstillingerne, dybdeløbene – det var langt bedre. Det var som om vi kendte hinanden bedre end vi har gjort de sidste to kampe. Vi har hele tiden trænet på det, men den sidste uge har vi givet den ekstra gas med den offensive træning, da det har været som haltede de to første kampe. Og heldigvis får vi et resultat ud af det” lyder det fra kantspilleren, der også sender en tak til de gode forhold på det nye Lyngby Stadion:
”Vi har været igennem to lortekampe, så vi sagde til os selv at nu skulle det være nu. Forholdene var til det ude på det nye stadion, med en ny bane og foran vores eget publikum. Det var en god lejlighed til at vise, at vi stadig godt kan spille fodbold. Og græstæppet var helt outstanding. Det er det bedste jeg har prøvet i første division” fortæller David Boysen.
Boysens scoring til 2-0 blev sat ind direkte på et frispark begået mod ham selv. Kantspilleren udplacerede resolut Vendsyssels målmand Karim Zaza, der ikke havde en chance for at nå ud til afslutningen. ”Jeg er ikke typen der krøller den ind over muren på frispark. Men hvis muligheden er der, så ved jeg at jeg har en hård inderside, så jeg godt kan lægge den ind derovre. Og det lykkedes” lyder det fra David Boysen, der efter scoringen spurtede ned til Lyngbys hjemmepublikum for at juble:
”Jeg synes jeg skyldte dem lidt, og de skyldte lidt. Så det var bare at fejre det sammen” lyder det med et smil fra en glad David Boysen, der på stadion blev kåret til ”Man of the Match”.