Lyngby besejret på Jokri Park

Lyngby kom til Vejle for at rejse sig oven på den skuffende sæsonpremiere mod HB Køge. Den mission lykkedes desværre ikke for de kongeblå, der tabte kampen mod Vejle med 0-2.
Lyngby-træner Johan Lange havde ændret på 2 positioner i forhold til kampen mod HB Køge. Frederik Helstrup og Andreas Granskov var at finde i startopstillingen og skulle være med til at revanchere Lyngbys skuffende resultat i Herfølge.
Kampens indledning bød på 2 mandskaber, som benyttede indledningen på at se hinanden an. Det resulterede i en chancefattig første halvleg, hvor hjemmeholdets Kristian Gaarde var tættest på efter en dyb stikning, men den tidligere Næsby-spiller sparkede forbi Nicklas Højlunds mål. Det var i det 12. minut.
Kort efter fik Lyngby det første, som kunne minde om en chance efter et hjørnespark. Halvlegens bedste muligheder for de kongeblå var 2 lige-ved-og-næsten situationer, hvor Vejles defensiv kom lidt på glatis. Først gik Frederik Helstrup, der spillede en fin første halvleg, forbi hjemmeholdets højre back og serverede den foran mål, hvor Patrick Mortensen var få centimeter fra at pande bolden i mål.
Sidenhen var Mathias Tauber også millimeter fra en scoring efter en hjørnesparkskombination, men Jonathan Neftali fra Vejle fik viftet bolden væk for næsen af Lyngbys kamptajn. Første halvleg var på grund af få chancer og mange boldtab ikke for feinschmeckere, og det var tydeligt at der her var tale om 2 hold, som er i en opbygningsproces.
Mest mindeværdigt fra første halvleg var således duellen mellem Vejles høje angriber Anders Albers og Lyngbys Rasmus Minor, der konstant måtte arbejde i luften for at holde bolden fra hjemmeholdets topscorer fra foråret. I 2. halvleg ændrede billede sig en smule – Vejle gik over til en mere direkte spillestil og fik efterhånden også spillet til at hænge bedre sammen. Og det gav pote.
Et varsel om et udbytte kom allerede syv minutter inde i halvleg, hvor Anders Albers for en gangs skyld vandt en hovedstødsduel mod Rasmus Minor og headede bolden på overliggeren. Og under ti minutter senere fik Albers igen chancen, da et opspil i Vejles højre side endte hos Albers, der dirigerede bolden på modsatte stolpe.
Det trak op til en Vejle-scoring og med et kvarter igen kom hjemmeholdet på tavlen. Et opspil i højre side endte hos Nicolai Agger, der mistimede sin tæmning, men alligevel formåede at styre bolden mellem benene på Mathias Tauber og forbi Nicklas Højlund til 1-0.
Så var det Lyngbys tur til at jagte en scoring, og de bedste muligheder opstod for Lyngby omkring de 80. minut, hvor indskiftede Bror Blume fandt Lasse Fosgaard med en dyb stikning. Fosgaards afslutning blev imidlertid blokeret. Kort efter fik Frederik Gytkjær muligheden med hovedet, men med ryggen mod mål og en forsvarsspiller på ryggen blev øvelsen alligevel for svær.
I den anden ende lurede Vejle på kontra-chancerne, og det blev desværre historien fra HB Køge-kampen som gentog sig kort før tid. Et kontraangreb endte på venstrekanten hos Nicolai Agger, der slap forbi Mathias Tauber og serverede den på midten for Christian Sivebæk, der scorede sikkert til 2-0. Dermed blev det ikke til revanche for Lyngby, der taber med 0-2 på Jokri Park.
Match Facts:

Vejle Boldklub – Lyngby BK 2-0 (0-0)
1-0 Nicolai Agger (76), 2-0 Christian Sivebæk (90)

Lyngbys startopstilling: 1. Nicklas HØJLUND – 3. Ryan JOHNSON LAURSEN, 4. Mathias TAUBER, 6. Rasmus MINOR PETERSEN, 24. Frederik HELSTRUP – 5. Rasmus NIELSEN, 18. Jeppe TVERSKOV (<-> 14. Philip RASMUSSEN (59)) – 8. Andreas GRANSKOV (<-> 22. Bror BLUME (77)), 26. Frederik GYTKJÆR, 21. David KATZ BOYSEN (<-> 9. Lasse FOSGAARD (27)) – 11. Patrick MORTENSEN
Ikke benyttet: Lukas FERNANDES, Sebastian LASSEN, Jeppe BRANDRUP, Mathias MEJER KNUDSEN

Advarsler:
Kristian Gaarde (4), Niels Bisp (79) – begge Vejle Boldklub