Johan Lange: Vi glæder os

Vi har i dag taget en snak med cheftræner, Johan Lange omkring opstarten, de nye spillere i Lyngby-trøjen, sæsonpremieren samt den kommende sæson i NordicBet Ligaen.
Johan Lange glæder sig til at tage på hul på sæsonen, der for Lyngbys vedkommende allerede starter i morgen med en udekamp mod HB Køge.
"Enhver trup glæder sig til at spille om point mod de andre hold, da det er det vi hele tiden har arbejdet hen imod. Det har været en speciel opstart, da jeg selv er ny mand i klubben og fordi, der har været en stor afgang af spillere i forhold til sidste sæson. Der er også kommet nye spillere til truppen og jeg ser frem til, at se hvor langt vi er nået med holdet"
På trods af den store afgang fra truppen og den skuffelse det var ikke at rykke op, så fremhæver Johan Lange staben omkring holdet samt spillergruppens gå på mod i opstartstræningen frem mod den nye sæson.
"Lige fra første træningsdag har spillerne set fremad og trænet på fortrinlig vis og man har ikke kunne mærke skuffelsen over ikke at rykke op. De har gjort deres bedste for at få en optimal opstart. Derudover har den dygtige stab omkring holdet også været en stor hjælp for mig og gjort det lettere for mig at træde ind"
Op til den nye sæson i NordicBet Ligaen har Lyngby sagt farvel til 10 spillere, herunder Kim Aabech, Yussuf Poulsen og Fanol Perdedaj. Nye kræfter er dog kommet til i form af forsvarsprofilen, Rasmus Minor der blev hentet i Brønshøj, Back-talentet Mathias Mejer fra FC Nordsjælland og senest Philip Rasmussen der skal forstærke den centrale midtbane. Johan Lange er glad for tilgangene og glæder sig til at se dem i aktion i den kongeblå trøje.
"Minor er en forsvarsprofil i NordicBet Ligaen og er forsvarspiller med stort F. Han tilfører qua sin størrelse god fysik og hovedstødsstyrke i boksen når der skal forsvares og kommer også med nogle gode lederegenskaber.  Mathias Mejer er en talentfuld venstre back, der på sigt kan blive en stor gevinst for Lyngby Boldklub. Som alle andre nyoprykkede U19-spillere, behøver han også tid til at vænne sig til seniorfodbold og vi vil give ham tid til at vokse sig ind i tingene.  I Philip Rasmussen har vi fået tilført en god og solid midtbanespiller, som både er god i de hurtige pasningsspil og samtidig via sin erfaringer også har en god fysik og et godt defensivt spil", siger Johan Lange.
I morgen står den så på sæsonpremiere mod HB Køge på udebane og Lyngby-træneren, mener at der venter de kongeblå en god modstander og fremhæver i den forbindelse HB køges unge spillere samt den tidligere Lyngby-spiller, Morten Karlsen.
"HB Køge er en klub som har haft en tilværelse lidt ligesom Lyngby med at rykke op i Superligaen og rykke ned igen. Det er en god modstander som gerne vil spille offensiv og boldbesiddende fodbold ligesom os, og de har en god blanding af både unge og rutinerede spillere samt nogle profiler i form af Morten Karlsen og Jeppe Kjær"
Netop god modstand forventer Johan Lange sig meget af i den kommende sæson i NordicBet Ligaen og påpeger, at turneringsstrukturen med kun 12 hold i rækken som blev søsat fra sidste sæson, er et tiltag der har hævet kvaliteten i NordicBet Ligaen.
– I og med at pengene fra bl. a. TV skal fordeles over færre hold så skabes der bedre forhold for de hold der er i rækken og dermed øges niveauet. Ambitionen med kun 12 hold i rækken, er også at øge kvaliteten og nu hvor man møder hvert hold tre gange pr. sæson imod kun to gange førhen, så bliver der færre "bløde kampe"  og dermed hæver man kvaliteten i rækken.
Sæsonpremieren  i morgen mod HB Køge sparkes igang kl. 18.00 på SEAS-NVE Park i Herfølge. Har man ikke mulighed for, at følge de kongeblå i Herfølge, så vises kampen på TV3 Sport 1.