Lyngby skriver med Philip Rasmussen

Lyngby Boldklub har i dag indgået en ½-årig kontrakt med midtbanespilleren, Philip Rasmussen der kommer på en fri transfer fra FC Vestsjælland.
Philip Rasmussen har i opstarten trænet med resten af Lyngby-truppen og har ligeledes deltaget i de seneste tre testkampe for de kongeblå.  Begge parter har været tilfredse med forløbet, hvilket nu er mundet ud i en kontrakt til den 24-årige midtbanespiller, der i sin tid som ynglinge også var en tur forbi Lundtoftevej.
Philip Rasmussen, 24 måler 184 cm og huserer på den centrale midtbane, hvor han har sine styrker i pasningspillet og i løbearbejdet. Selv glæder Phillip Rasmussen sig til at komme i gang med sæsonen allerede på torsdag og i forbindelse med skiftet fremhæver han Lyngbys offensive og boldbesiddende stil som en stærkt medvirkende årsag for skiftet til de kongeblå.
"Jeg glæder mig til at komme i gang og jeg ser frem til at spille for et hold, der vil spille god fodbold langs jorden. Jeg forventer med skiftet, at jeg kan rykke mig både som spiller og som person i samspil med de dygtige trænere og spillere der er i klubben", Siger Phillip Rasmussen.
Som tidligere nævnt er Philip Rasmussen ikke et helt ubeskrevet blad i Lyngby-regi. I 2006 kom han som ynglingespiller til  fra Farum Boldklub. Han markedere sig hurtigt som en markant skikkelse på ynglingeholdet, og var således anfører for holdet, der vandt sølvmedaljer i 2006 og bronze året efter i Ynglingeligaen. Efter bronzemedaljerne i 2007, skiftede Philip Rasmussen tilbage til Farum, der nu hed FC Nordsjælland. Her blev det til 22 Superligakampe fra 2008-2010 samt debut på U21-landsholdet i 2009.
Sidenhen gik karrieren over et kort ophold i Viborg i efteråret 2010 og derefter 2½ år i FC Vestsjælland, hvor hans kontrakt udløb 30. juni i år.
Allerede på torsdag kan Philip Rasmussen få debut i den kongeblå trøje når Lyngby møder HB Køge i NordicBet Ligaens sæsonpremiere. Der er kick-off kl. 18.00 på SEAS-NVE Park i Herfølge.